تا انتخابات

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه اعضای شورای شهر نه به دلیل اتهامات مالی و اخلاقی بلکه به دلیل اقداماتی چون پیگیری واگذاری املاک شهرداری در جهت صیانت از حقوق مردم توسط هیات نظارت رد صلاحیت شدند، گفت: امیدوارم هیات نظارت با توجه به کارنامه افراد و نسبت آنها با آرمان‌های انقلاب و حقوق مردم در قضاوت خود تجدید نظر کند.
دبیرکل ائتلاف کاندیداهای مستقل مطرح کرد:

اولویت منافع ملی در سیاست‌گذاری به دور از علایق شخصی و جناحی

دبیرکل ائتلاف داوطلبان مستقل گفت: اولویت دادن به منافع ملی در سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری‌های عمومی، به دور از منافع غیرقانونی شخصی، جناحی، گروهی و توقعات غیرقابل توجیه از محورهای مورد تاکید این ائتلاف است.
داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه سیاست خارجی نمی‌تواند بدون سیاست داخلی کامل باشد،‌ گفت: جنبه‌های داخل و خارج کشور در یک چارچوب کلی باید تعریف شود و به سمت جلو حرکت کند.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان گفت: طی چند روز آینده نتیجه نهایی تایید صلاحیت‌های کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی شهر توسط هیئت‌های اجرایی شهرستان‌ها اعلام خواهد شد.
سبزعلیپور در گفت‌و‌گو با پرسون؛/ بخش دوم

مدیرنماها، مردم را از فضای انتخابات دلسرد کردند

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران گفت: خیانت و عملکرد بد مدیرنماها با حقوق‌های نجومی است که باعث دلسردی مردم از انتخابات شده است. کسانی که به جیب خود فکر می‌کنند؛ منافع ملی را فدا می‌کنند.
متولیانی که فقط شأن نظارتی دارند به‌گونه‌ای مصوبه می‌گذارند و سخن می‌گویند و استمرار استصواب را حتی در مناظرات هم جاری می‌دانند که هرکس بشنود متوجه می‌شود که قصه چیست. می‌ترسیم به همین شیوه پیش برود، رای‌دهندگان را هم ممیزی کنند!
نماینده مردم بیرجند در مجلس با بیان اینکه انتخابات فرصت نوسازی مدیریتی است، گفت: اگر افرادی نارضایتی از بعضی عملکردها دارند باید با شرکت در انتخابات و انتخاب مدیران اصلح این مشکلات و نارسایی را برطرف کنند.
قاضی‌زاده هاشمی در نامه‌ای به داوطلبان انتخابات ۱۴۰۰؛

از تخریب،‌ توهین و سیاه‌نمایی بپرهیزید

نایب رییس مجلس شورای اسلامی که داوطلب کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ است در نامه‌ای از سایر داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری خواستار هم پیمان شدن آنها در خدمت به مردم و نظام و همچنین پرهیز از تخریب و توهین و سیاه نمایی و بد اخلاقی شد.
دلخوش در گفت‌و‌گو با پرسون؛

محدودیت سنی نامزدهای ریاست جمهوری معقول است

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط اعلامی از سوی شورای نگهبان در خصوص انتخابات ریاست جمهوری، مراجعات بی‌مورد را کاهش می‌دهد و در جهت جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه است.
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم گفت: مردم از انقلاب گلایه ندارند بلکه از کارگزاران دولت ها گلایه دارند. اگر اصل اسلام اجرا شود مردم شیفته آن می‌شوند.
سبزعلیپور در گفت‌و‌گو با پرسون؛/ بخش اول

رئیس جمهور نظامی و یا اقتصاددان مطلوب کشور نیست

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران گفت: قرار نیست رئیس جمهور متخصص یک حوزه باشد. درست نیست زمانی که وضعیت اقتصادی خوب نیست، رئیس جمهور اقتصاددان و یا زمانی که ضعف نظامی داشته باشیم صحبت از حضور یک نظامی کنیم. رئیس جمهور با انتخاب افراد شاخص در تخصص‌های مختلف مشکلات را رفع می‌کند. 
رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها با اشاره به اینکه هیچ کس تلاش مجلس شورای اسلامی در خصوص اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را نمی تواند کتمان کند، تاکید کرد: هدف مجلس اصلاح این قانون و در نظر گرفتن شاخص هایی برای ورود افراد واجد شرایط به انتخابات بود که مجلس به هدف خود رسید.