پرونده ویژه

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: از روز جاری (۲۷ دی ماه) نخستین جلسه دادگاه علنی چهار متهم پرونده مرحوم مهرجویی و همسر وی در دادگاه کیفری یک استان البرز آغاز شد.
زهرا مینویی، وکیل مهدی یراحی نوشت: موکلم آقای ‎مهدی یراحی بر اساس رأی صادره از «شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب تهران» محکوم شدند.
به تازگی یک منبع آگاه درباره آخرین وضعیت پرونده امیرحسین مقصودلو ضمن بیان اتهامات، گفت: پرونده وی در مرحله بازپرسی است.
به بهانه دهمین سالگرد دستگیری دلالی که پول کلان شرکت نفت را پس نداده و محکوم به اعدام شده؛

باید مشخص شود چه کسی پشت بابک زنجانی بود/ 2/7 میلیارد دلار الان کجاست؟

امروز دهمین سالگرد بازداشت بابک زنجانی در ۹ دی ۱۳۹۲ است.  جوانی گمنام که در وضعیت تحریمی دوران احمدی‌نژاد واسطه فروش نفت ایران با ادعای ارتباط با برخی بانک های خارج از تحریم شد ولی به جای آن که پول شرکت ملی نفت ایران را مسترد کند با آن دست به تجارت های کلان و پول شویی زد.
بعد از گذشت یک سال از ناکامی آشوب‌گران، جنجال‌آفرینان وقایع سال گذشته در حال افشاگری علیه یکدیگر هستند که آخرین مورد آن مربوط به خانواده نیکا شاکرمی است.
دادستان شهرستان رباط‌کریم در خصوص ابعاد تخلفات شرکت عمران تصریح کرد: ابعاد تخلفات این افراد و شرکت عمران، گسترده و در برخی موارد در سطح کلان است که نیاز به انجام تحقیقات تکمیلی است.
رئیس کل دادگستری استان البرز گفت که با توجه به دستور رئیس قوه قضائیه در کمتر از دو ماه پس از وقوع قتل مرحوم مهرجویی و همسر وی، کیفرخواست چهار متهم پرونده صادر و جهت رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان البرز ارجاع شد.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی به پرونده فوت نوزاد شش ماهه در بیمارستان مفید تهران واکنش نشان داد و گفت: این پرونده هنوز به نظام پزشکی ارجاع نشده است و مراحل اولیه در پزشکی قانونی در حال انجام است؛ درحالی که قبل از بررسی تخصصی آن، برخوردها صورت گرفته که جای تامل دارد.
آمار وحشتناک افزایش بیماری‌های ناشی از عوارض آلاینده‌های هوا در شهرهای بزرگ و افزایش آمار مرگ و میر در شرایط آلودگی هوا در کشورمان و بی‌خیالی مقامات، دیگر اجازه نمی‌دهد به سادگی از کنار این فاجعه بگذریم.
شعبه ۵۵ دادگاه حقوقی روابط بین‌الملل دادگستری تهران اعلام کرد: دولت آمریکا و ۴۱ شخص حقیقی و حقوقی دیگر در آمریکا به دلیل جنایات صورت گرفته در به شهادت رساندن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به پرداخت ۴۹ میلیارد و ۷۷۰ میلیون دلار محکوم شدند.
مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: شعبه مهم و ملی سازمان تعزیرات حکومتی، مدیر یک دبستان را برای اضافه دریافتی ثبت نام دانش آموزان به برگشت ۳۱ میلیارد ریال به اولیا و پرداخت ۷۶۵ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.
سازمان بازرسی کل کشور دیروز (شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲) خبر داد که «یک گروه فعال در حوزه چای، از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ مبالغی برای واردات ماشین‌آلات و واردات چای دریافت و بخش بزرگی از آن را در جای دیگری هزینه کرده است. موضوعی که پیش از این توسط بازرسی ویژه ریاست جمهوری به اطلاع قوه قضاییه رسیده بود.
متهم اصلی پرونده خانه وحشت که به اتهام ربودن و تجاوز به ۳ زن محکوم به اعدام شده بود پس از محاکمه به اتهام قتل یک زن نیز به قصاص محکوم شد.
از مجموع ۷۵ هزار مسجدی که در کشور وجود دارد، نیمی از آنها امام جماعت ندارند و بسیاری از آنها هم که دارند هر سه وعده نماز را ندارند و یا اگر هم دارند، جمعیت ندارند!
بر اساس گزارش پزشکی قانونی مربوط به پرونده شهید عجمیان، علت تامه فوت، نارسایی حاد قلبی به دنبال خونریزی شدید داخلی متعاقب برخورد تقریبا همزمان جسم برنده و نوک تیز (چاقو) به قفسه صدری و جسم سخت به پهلوی راست است که هر دو اقدام نیز با توجه به ادله و مستندات متعدد و فیلم صحنه جنایت و همچنین اقاریر صریح افراد در صحن دادگاه از سوی محمد حسینی و محمدمهدی کرمی صورت گرفته است.
درخصوص این مدیر سابق فرهنگی طی می‌شود و حامیان و دغدغه‌مندان حقوق شهروندی باید از این نوع برخورد حمایت کنند، اما حرف اصلی این است که چنین قانونمداری نباید منحصر به افراد خاص با سوابق خاص باشد و عموم مردم نیز باید از همین حقوق قانونی و صحیح در موقعیت‌هایی که مورد اتهام قرار می‌گیرند، برخوردار باشند
دادستان تهران اعلام کرد: با اجرای مصالحه بین بانک ملی و بزه دیدگان پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی شعبه دانشگاه و پرداخت مطالبات مالباختگان این سرقت و انجام تحقیقات قضایی، کیفرخواست پرونده صادر و جهت صدور حکم مقتضی به دادگاه ارسال شد.
کودکان غزه و کودکان همه دنیا نبایست به خاطر زیاده خواهی حاکمان ستمگر کشته شوند،‌ هیچ کودکی در جهان نبایست اینگونه به ناحق کشته شود. علت این کشتار ، زیاده خواهی حاکمان است و وادار نمودن حاکمان به رعایت حقوق بشر ، وظیفه سازمان های بین المللی است و وزن دادن به سازمان های بین المللی، برای انجام این مهم ، منوط به دستورات آزادی خواهانه و شجاعانه مدیران و دبیران آن است.