انرژی اتمی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس انرژی هسته ای را در صفحه سیاسی پرسون بخوانید.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: آنچه غنی‌سازی می کنیم برای اهداف تعریف شده‌ای است که در فرایند صنعتی از آن باید طبق قانون راهبردی استفاده کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره افشای اطلاعات هسته‌ای ایران توسط آژانس گفت: «ما از رفتار سیاسی و غیرحرفه‌ای آژانس در ارتباط با افشای گزارش‌های محرمانه برجام به دیگران متاسف هستیم.»
سفر آقای گروسی نیز نشان خواهد داد که آیا آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تصمیم‌گیری مستقل است یا تحت تاثیر فضاسازی‌های آمریکا و غرب تصمیماتی علیه ایران اتخاذ خواهد کرد یا اینکه آقای گروسی می‌خواهد به‌طور مستقل در مورد فعالیت‌های اخیر ایران داوری کند.
رییس سازمان انرژی اتمی گفت: اینکه با وجود بازرسی‌های گسترده از ایران باز هم احساس نگرانی می‌کنند، نشان می‌دهد دشمنان ایران ادبیات و عملیات تخریبی علیه ما دنبال می‌کنند اما ما از این‌ها تاثیر نمی‌گیریم.

نخستین کنفرانس ملی «توسعه اقتصادی پایدار بر مبنای توسعه فناوری و نوآوری» به همت سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با سخنرانی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی برگزار شد.
کی از بخش‌های سخت کار میان ایران و آژانس این است که درخواست های آژانس برای همکاری ایران در این موارد در چارچوب پروتکل الحاقی و حتی فراتر از آن است در حالی که ایران در پاسخ به اجرا نشدن تعهدات برجامی طرف‌های مقابل، این همکاری‌ها را قطع کرده است.
سوناک معتقد است که برجام،  برنامه هسته‌ای ایران را متوقف نمی‌کند بلکه تنها آن را به تأخیر می‌اندازد و روند پیشرفت آن را قدری دشوارتر می‌سازد.
رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اظهار تمایل و آمادگی رافائل گروسی برای سفر به ایران گفت: باید هماهنگی سفر انجام شود؛ به محض اینکه اهداف و برنامه سفر نهایی و هماهنگ شود، سفر مدیرکل به ایران انجام می‌شود.

چالش ایران و «آژانس» جدی شده؛

ماجرای پیدا شدن «اورانیوم» در یک «ضایعاتی»

رئیس سازمان انرژی اتمی می‌گوید مکان‌هایی که بازرسی کرده‌اند، یکی گاوداری، یکی معدن متروکه و یکی ضایعات‌فروشی است که به گفته سرویس‌های بیگانه و منافقین، محل فعالیت هسته‌ای ایران بوده است. در یک ضایعاتی نمونه‌برداری کرده‌اند و این ضایعات از کشورهای مختلف، وارد کشور شده است.