انرژی اتمی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس انرژی هسته ای را در صفحه سیاسی پرسون بخوانید.

برنامه هسته‌ای ایران بسیار گسترده‌تر است، تنوع مکانی بیشتری دارد، برمبنای دانشی بومی است و زیرنظر آژانس انرژی اتمی به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد. تل‌آویو تلاش دارد با این اقدامات، جلوی احیای توافق هسته‌ای را بگیرد و مانع از آن شود که در نتیجه گفت‌وگوهای وین، ایران و ایالات متحده بار دیگر اجرای برنامه جامع اقدام مشترک را از‌سر بگیرند.
یک مقام آمریکایی:

نقشی در حادثه نطنز نداشتیم

یک مقام آمریکایی ضمن اعلام این که واشنگتن از حادثه رخ داده در تاسیسات نطنز اطلاع دارد، مدعی شد این کشور هیچ گونه نقشی در وقوع این حادثه نداشته است.
رئیس سازمان انرژی اتمی اقدام تروریستی روز یکشنبه در سایت نطنز را "خرابکاری" خواند و گفت: قطعا این اقدام خرابکاری بود. حادثه ای نبود که اتفاقی روی داده باشد. سیستم های امنیتی به این مساله ورود پیدا کردند.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی توضیحاتی را در مورد جزئیات حادثه ای که حین بازدید از مجتمع هسته ای نطنز برای وی پیش آمد، ارائه کرد.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی از وقوع حادثه در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیاست غنی‌سازی نطنز خبر داد و گفت: علت حادثه در دست بررسی است و اطلاعات تکمیلی معتاقبا اعلام خواهد شد.
رییس‌جمهوری با بیان اینکه اهداف ایران در صنعت هسته‌ای روشن بوده است، اظهار داشت: نگرانی طرف های غربی نابجا است و این نگرانی نابجا ۱۶ سال موجب دردسر برای ملت ایران شده است.
صالحی در مراسم روز ملی فناوری هسته‌ای:

صنعت ملی هسته‌ای با وسواس بسیار حفظ شده است

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ما دستاوردهای گوناگونی به ویژه در زمینه تولید سانتریفیوژ مورد نیاز مرکز انتقال خون و تولید رادیوداروهای جدید داشته‌ایم.
با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری؛

آغاز مراسم پانزدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای‌

مراسم پانزدهمین سالروز ملی فناوری هسته ای با حضور ویدئوکنفرانسی حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری آغاز شد. در این مراسم قرار است از ۱۳۳ دستاورد جدید هسته ای ، رونمایی، افتتاح و راه‌اندازی شود.
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه دشمن راه چاره‌ای جز پذیرش ایران هسته‌ای صلح‌آمیز و قوی ندارد، گفت: شکست کارزار فشار حداکثری دولت آمریکا آخرین تیر در ترکش دشمن برای توقف فناوری هسته‌ای در ایران بود.
آژانس اتمی خبر داد:

اقدام جدید ایران در نقض برجام

خبرگزاری رویترز مدعی شد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی به اعضای خود از اقدام جدید ایران در کارخانه ساخت صفحات سوخت در اصفهان خبر داده و طی آن مدعی شد که ایران نقض جدیدی در برجام انجام داده است.
با اعلام رونمایی از ۱۳۳ پیشرفت هسته‌ای در ۲۰ فروردین؛

کمالوندی از آغاز تست مکانیکی سانتریفیوژ IR-۹ خبر داد

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: از بین ۱۳۳ مورد پیشرفت هسته ای که قرار است در سالروز دستیابی ایران به انرژی صلح آمیز هسته ای در روز ۲۰ فروردین رونمایی شود، ۴۰ مورد در حوزه غنی سازی است.
در هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام تاکید شد؛

عراقچی: نخستین گام احیای برجام لغو تحریم‌های‌آمریکا است

معاون سیاسی وزارت امور خارجه لغو تحریم‌های آمریکا را نخستین گام جهت احیای برجام دانست و تاکید کرد: ایران به محض لغو تحریم‌ها و راستی‌آزمایی آنها، گام‌های جبرانی هسته ای را متوقف خواهد کرد.