دیدنی و خواندنی

در سرویس دیدنی و خواندنی هرآنچه در دنیای اطراف برای مخاطب جذاب و آموزنده باشد منتشر می شود.

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد ابریشم در مقایسه با موادی مانند کتان و برخی مواد مصنوعی مانند پلی استر، از کیفیت بالاتری برای تولید ماسک‌های ضد کرونا برخوردار است.

برای خنک کردن دستگاه های دیجیتال؛

ابداع کوچکترین یخچال جهان

محققان کوچکترین یخچال جهان را ابداع کرده اند که در حوزه خنک کردن دستگاه های الکترونیکی دستاورد مهمی به حساب می آید.

برای مراقبت و حفاظت از خانه؛

آمازون از کدام پرنده خانگی رونمایی کرد؟

آمازون از گجت جدیدی رونمایی کرده که یک دوربین پرنده است و در خانه پرواز می کند و ویدئوهای ثبت شده را روی موبایل صاحبخانه نشان می دهد.
بر اساس مطالعه تیروئید تهران که توسط مرکز تحقیقات غدد پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم طراحی شده و در حال اجرا است، شیوع و بروز بیماری‌های تیروئید و ارتباط تست‌های تیروئید با بیماری‌های قلبی-عروقی و عوامل خطر بوجود آورنده آن نظیر فشار خون بررسی می‌شود.

با توجه به اینکه تقریبا تمامی ما در دنیای حاضر، بخشی از روز را مشغول رانندگی هستیم و یا در تعامل با چنین افرادی قرار داریم، بهتر است تا نکاتی راجع به چگونگی بروز صفات شخصیتی در رفتار رانندگی را با یکدیگر مورد بررسی قرار دهیم.

گردو، میوه تک دانه‌ای که از درخت گردو رشد کرده و منبع مفیدی از چربی، فیبر و پروتئین است. درختان این میوه در بومی شرق آمریکای شمالی یافت می‌شود، امروزه می‌توان در چین، ایران و ایالات متحده در کالیفرنیا و آریزونا  نیز کاشته می‌شود.

در عملیات گسترده نجات نهنگ‌ها که از روز گذشته آغاز شده مشخص شد حدود ۴۷۰ قطعه نهنگ در ساحل جزیره تاسمانی استرالیا گیر افتاده‌اند که این تعداد بسیار بیشتر از تخمین اولیه است.

افزایش قیمت لپ‌تاپ صدای کاربران فضای مجازی را درآورد | سبقت لپ‌تاپ از پرایددر ادامه سیر شگفت‌انگیزی که کالا‌ها و محصولات مختلف طی کرده‌اند، حالا رسیده‌ایم به روزی که قیمت یک لپ‌تاپ با خودرویی مثل پراید برابری می‌کند. اگر این روز‌ها کمی فضای مجازی را بالاوپایین کرده باشید، شما هم حتما خبرش را شنیده‌اید.
در سیاره زمین مناطق عجیب و ناشناخته‌ای وجود دارند که ظاهر ویژه آن‌ها برای بسیاری از مردم اسرارآمیز به نظر می‌رسد. در زمانی که تمام تلاش بشر بر کشف ناشناخته‌های فضای بی‌کران معطوف شده است، بر روی همین سیاره دوست‌داشتنی نیز مناطقی درخور توجه قرار دارند که بیشتر مردم از وجود آن‌ها بی‌خبر هستند.

برخلاف انتظار، عزم تویوتا برای ورود به بازار ابرخودروها جدی است. هم‌زمان با برگزاری مسابقه‌ی ۲۴ ساعته لمان ۲۰۲۰، نسخه‌ی پیش‌تولید از تویوتا GR سوپراسپرت با قدرت ۱،۰۰۰ اسب‌بخار نمایش داده شد.

به بهانه روز جهانی آلزایمر؛

در مورد علائم بیماری آلزایمر چه می‌دانید؟

آلزایمر، نامی آشناست که مطمئناً در بین اطرافیان خود این نام را بسیار شنیده‌اید، بیماری که اگر چه در گذشته بیشتر در سالمندان دیده می‌شد اما حالا تمام رده‌های سنی جامعه را تهدید می‌کند.

پس از اینکه دندانی از بین رفت و جای آن خالی شد، مشکلات زیادی برای جویدن و حتی تکلم ممکن است پیش بیاید. یکی از راه های درمان این وضعیت استفاده از ایمپلنت دندان است.

آداب غذا خوردن از فرهنگی به فرهنگ دیگر متفاوت است. ممکن است آنچه برای مردم یک کشور مقبول و پسندیده است در کشور دیگر زشت و نکوهیده به شمار می آید.
بوی خوشی که نوزادان دارند همه کس را سرمست می کند و یکی از لذت بخش ترین رایحه های جهان است اما علت این بوی خوب چیست.