ببینید

البته که جاهای دیدنی ایران بیش از این حرف هاست. ما در کشوری با عقبه ی تاریخی , سیاسی ,فرهنگی و طبیعی چند هزارساله زندگی می کنیم که انتخاب جاهای دیدنی ایران کار بسیار دشواری است و جای هزاران جای دیدنی ایران در این تصاویر خالی است. ما بخشی از آن را با شما در میان می گذاریم.
عکاسی لنداسکیپ هنر ثبت تصاویر از چشم انداز های زیبای طبیعت است.عکاس با نگاهی ویژه نمایی متفاوت از طبیعت را برای بیننده خلق می کند.
سنگ‌ها آنقدر هم که می‌گویند دل سنگ نیستند، از دلشان گاهی گل می‌روید. این شکفتن نشانه امید است؛ و تکلیف، رفتن در دل سختی‌ها، صبر کردن و بعد از آن پیروزی است.
شهرک‌های صنعتی که روزگاری نه چندان دور با شور و قوتی وصف ناشدنی در همسایگی شهرها تأسیس و با واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ شروع به کار کردند، این روزها آن رمق و توان گذشته را ندارند.

تعداد قابل توجهی از صنایع کوچک و بزرگ در سراسر کشور به دلایل متفاوت از جمله بدهی‌های بانکی، واردات بی رویه محصولات مشابه و… یا به صورت کامل تعطیل شده و یا مدت هاست در رکود به سر می‌برند. این در حالی است که بحران اشتغال در میان اقشار مختلف به ویژه جوانان به دغدغه‌ای بزرگ مبدل شده است. این واحدهای تولیدی در صورت بازآفرینی می‌توانند سهم قابل توجهی در ایجاد شغل‌های پایدار داشته باشند. امید می‌رود که در سال جاری که با نام «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گرفته است، شاهد از سرگیری فعالیت واحدهای تولیدی باشیم.

تصاویر زیر از تعدادی واحدهای راکد و یا تعطیل در قطب صنعتی شهرکرد تهیه شده‌اند که عمدتاً توسط بانک پلمب شده و ورود به آنها ممکن نیست.
صبح امروز در یک حرکت زیبا از پلیس راهور تهران بزرگ که در جریان آن شهروندی که دچار تخلف شده بود و کلاه ایمنی نداشت، پلیس راهور از او خواست تا در طرح موتور یار کنار او بایستد و به موتور سواران که دچار تخلف می شوند، تذکر دهد.
طی سال های اخیر در استان مازندران به کشت کلزا توجه ویژه ای می‌شود. ویژگی‌های خاص گیاه کلزا و سازگاری آن با شرایط آب‌وهوایی اکثر نقاط کشور باعث شده‌است که توسعۀ کشت این گیاه به‌عنوان نقطۀ امیدی جهت تأمین روغن خام مورد نیاز کشور و رهایی از واردات به شمار ‌رود. این گیاه پس گل دادن مناظر زیبایی را در این استان بوجود می آورد.
کاخ موزه گلستان با قدمتی بالغ بر ۴۴۰ سال، یکی از منحصر به فردترین مجموعه‌های تاریخی ایران می‌باشد. کاخ گلستان از عهد صفویه تا دوران معاصر دستخوش تغییراتی گردیده‌است. در عهد ناصرالدین شاه قاجار کاخ گلستان به واسطه ۴۹ سال حکومت وی و دیدار او از اروپا دستخوش تغییرات اساسی و متأثر از هنر و معماری اروپا گردید. کاخ گلستان در ۱۳۹۲ خورشیدی در اجلاس سالانه کمیته میراث جهانی سازمان یونسکو به عنوان میراث بشری از جانب یونسکو به ثبت رسید.
کردستان با توجه به داشتن جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی بسیاری که دارد هر ساله مقصد بسیاری از مسافران از اقصی نقاط کشور و حتی دیگر کشورهای خارجی است.
به مناسبت نیمه شعبان و سالروز میلاد با سعادت منجی عالم بشریت؛ حضرت مهدی (عج) مراسم جشنی در حسینیه بزرگ شهر توپ آغاج از توابع شهرستان بیجار کردستان برگزار گردید
بیش از ۳۰۰ المان نوروزی در ۱۰۰ نقطه از شهر همدان به مناسبت نوروز ۱۴۰۰ جانمایی شده که شامل المان‌های دائم و موقت نوروزی و همچنین المان‌های نوری است.
سنندج مرکز استان کردستان و دومین شهر بزرگ کرد نشین ایران، بعد از کرمانشاه است. سنندج به شهر هزارتپه نیز معروف است.
نوروز یکی از کهن ترین جشن های به جای مانده از دوران باستان است که از آن زمان تاکنون اقوام مختلف ایرانی همه ساله با نو شدن سال ،نوروز را جشن می گیرند.

عکس پروفایل عید نوروز مثل لحظه ای که باغ، در ترنم ترانه شکوفا می شود، غرق در شکوفه می شود روزگارتان بهـار لحظه هایتان پر از شکوفـه باد.
سال نو مبارک
امیرعباس قاسمی

از یاد نرفته اید

یکی از سنت های های دیرینه پیش از نوروز، یاد کردن شهدا و اموات است و ایرانیان به این مناسبت در پنجشنبه و جمعه آخر سال به زیارت اهل قبور می روند.
شهرداری تهران با برگزاری جشنواره تخم‌مرغ‌های رنگی و نصب آن‌ها در سطح شهر تهران به استقبال نوروز سال ۱۴۰۰ رفته است.
شهر تهران در روزهای پایانی سال در زیر سایه کرونا حال و هوای نوروزی به خود گرفته است و مردم در بازار ها و خیابان ها مشغول خرید عید نوروز هستند.
روستای درک با جاذبه گردشگری در سواحل مکران در جنوب شرقی ایران قرار دارد و سواحل مکران در طول دریای عمان گسترده شده است. این سواحل علاوه بر زیبایی‌ها و جاذبه‌های گردشگری بسیاری که دارد، از نظر جغرافیایی و موقعیت استراتژیکی از موقعیت منحصر‌به‌فردی برخوردار است.

بازار گل محلاتی واقع در بزرگراه محلاتی از بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین بازار‌های گل کلان‌شهر تهران بشمار می‌رود. بازار بزرگی که مملو از انواع گیاهان آپارتمانی و باغی و ابزارآلات و کلیه محصولات مرتبط با کشاورزی، گل‌های طبیعی و وسایل باغبانی است و هر ساله در آستانه‌ی سال نو شلوغ و پر رونق است.