حرف وزارت‌خانه‌ها

وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه در مواجهه با ویروس کرونا توانستیم از آموزش کشور محافظت کنیم، اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین نمادهای توفیق ایران در پدافند غیرعامل، راه‌اندازی شبکه شاد است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در دو مرحله لیست خانه‌های خالی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار داده شده است، اظهار داشت: این لیست پالایش شده تا بتوانند بر آن اقدامات اجرایی داشته باشند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اکنون وارد مرحله جدیدی شده‌ایم که در این مرحله غیر از تامین منابع، نیازمند ایستادگی بر رعایت پروتکل ها هستیم، در وزارتخانه عاملی برای اجرای پروتکل‌ها نداریم و فقط مامور اعلام پروتکل ها هستیم نه مامور اقدام.

شاخص بورس درحالی مصرانه بر مدار کاهش درحال حرکت است که وزیر اقتصاد ضمن اینکه از سهامداران تقاضا کرد با تامل نسبت به خرید و فروش سهام خود اقدام کنند، درمورد سودآوری شرکت‌ها، خبر خوش داد.
وزیر راه‌وشهرسازی تاکید کرد:

اجرای طرح مسکن ملی با وجود فقر زمین و نوسان ارز

وزیر راه ‌و شهرسازی گفت: طرح اقدام ملی یکی از منظم‌ترین، بافکرترین و واضح‌ترین طرح‌های مسکنی است که در یک مدت کوتاه عملیاتی شده و در شرایط فقر زمین و نوسان قیمت دلار اجرایی می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه چاقی، محصول سبک زندگی ماست که بر میزان تحرک و پویایی افراد اثر گذاشته است، گفت: در این میان کرونا بر کم تحرکی جمعی افزوده و خانه نشینی و کم تحرکی به شیوع بیشتر پدیده چاقی کمک کرده است.

وزیر راه و شهرسازی درباره افزایش سقف وام خرید مسکن گفت: منتظر فروکش شدن قیمت‌ها هستیم؛ سپس در فرصت مناسب در این‌باره تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وزیر تعاون گفت: روز گذشته با استفاده از مکانیزم‌هایی که دولت مهیا کرد توانستیم اولین واریز حقوق افزایشی بازنشستگان عزیز کشور را انجام دهیم.
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: این کار با کمک وزارت ارتباطات انجام و تمام مدارس کشور به اینترنت متصل شدند. البته هوشمندسازی دارای مراتب مختلف است. لازم است در گام‌های بعدی شبکه‌سازی مدارس انجام و امکان تبادل ارتباط بین مدرسه و معلم، معلم و خانواده و معلم و دانش آموز فراهم و افزایش یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سنجش زیرساخت اینترنت کشور توسط شبکه شاد به عنوان اصلی‌ترین شبکه‌ای که تاکنون این کار را انجام داده است و تولید تبلت دانش آموزی تا چند ماه دیگر خبر داد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزشی ضمن رد ابتلای خود به کرونا گفت: رییس جمهوری و ما اعتقاد داریم که نباید از شیوه‌های پلیسی و سخت برای اعمال شیوه نامه‌های بهداشتی کرونا استفاده کرد، اما هیچ کدام از کشورهای مدعی دموکراسی را در طول این سال‌ها نمی‌شناسید که اپیدمی را با خواهش و تمنا جمع کرده باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت انسجام هر چه بیشتر دولت و فعالان اقتصادی در شرایط تحریم، گفت: دولت در کنار صادرکنندگان است و مسائل پیش روی آنها را حل خواهد کرد.
وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: جاماندگان اژثبت نام وام ودیعه مسکن می‌توانند از امروز صبح تا پایان مهرماه با ورود به سامانه این وزارت خانه، اقدام به ثبت نام کرده و طبق ضوابط از تسهیلات آن بهره‌مند شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کسی حق تعلل در اجرای مسکن ملی را ندارد، گفت: شهرداری ها موظفند هرچه سریعتر نسبت به صدور پروانه ساخت واحدهای مسکن ملی اقدام کنند تا عملیات اجرایی در همه استان‌ها آغاز شود.
وزیر کشور با انتقاد از کاهشی بودن روند نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی و به تبع آن افزایش تعداد مبتلایان، گفت: جریمه کردن افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند یکی از سیاست‌های جدید کمیته امنیتی انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا است که درصورت تصویب ستاد، تهران الگوی اجرای این طرح می‌شود.