قرآن و عترت و حج

برای باخبر شدن از آخرین اخبار مذهبی ایران، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

موافقت ستاد کرونا با برقراری سفر هوایی به عتبات؛

راه کربلا باز شد

پس از ابلاغیه وزارت بهداشت عراق برای پذیرش زائران ایرانی، ستاد کرونای کشورمان نیز با تشرف زائران به عتبات با رعایت نکات بهداشتی و محدود و البته به صورت هوایی موافقت کرد و به این ترتیب سفر به عتبات به زودی از سرگرفته می‌شود.
امام جواد (علیه السلام) در روایتی همگان را به درست زیستن توصیه کرده‌اند.
به بهانه روز «دحوالارض»؛ بیست و پنجم ذی القعده؛

خروج انسان از لاک خاکی خود و توجه به آسمان

یک کارشناس مذهبی با ارائه تعریفی مختصر از دحو الارض (روز گسترش زمین) گفت: دحو الارض در واقع خروج زمین از آب نیست؛ بلکه درباره  خروج انسان از لاک خاکی خود و توجه به آسمان است.
رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در روایتی به عاقبت خوب یا بد صاحبان قلم اشاره کرده‌اند.
قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در حالی از برنامۀ استقبال از محرم سخن گفته که 4 سال پیش مشهورترین معلم قرآن گفته بود: استقبال از محرم و عاشورا مبنا ندارد: «ما چیزی به نام استقبال از عاشورا نداریم. عزاداری هم باید مبنا داشته باشد. نه این که عزاداری خلق کنیم.»
رئیس کمیته امداد گفت: در حال حاضر زیرساخت مجازی ارائه آموزش‌های آنلاین و آفلاین برای مددجویان کمیته امداد فراهم شده است. با تهیه این زیرساخت، بزرگ‌ترین مدرسه قرآنی مجازی در کشور برپا می‌شود.
با به تعویق افتادن حج برای دومین سال پیاپی، سازمان حج و زیارت وضعیت زائرانی را که از دو سال پیش در نوبت انتظار حج ایستاده‌اند هنوز مشخص نکرده است.

افتتاحیه از شبکه قرآن پخش خواهد شد؛

جزئیات طرح ملی قرآنی 1455

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما و دبیر طرح ملی قرآنی 1455 گفت: افتتاحیه این طرح روز جمعه 4 تیر ساعت 17 از شبکه قرآن و معارف سیما بصورت زنده پخش و از شنبه 5 تیر تا 12 شهریور، هر روز ساعت 17 تا 19 از همین شبکه پخش خواهد شد.
خواندن قرآن موجب رفع دلشوره و کسب آرامش می‌شود و خواندن دعاهای مفاتیح الجنان همچون دعای کمیل، دعای ندبه، دعای مکارم الاخلاق، مناجات شعبانیه، زیارت عاشورا، زیارت جامعه کبیر می‌توان از نگرانی‌ها و اضطراب‌ها دور شد.
پس از بیش از 15 ماه تعطیلی سفر به عتبات به دلیل شیوع کرونا و بر اساس توافق صورت گرفته بین ایران و عراق، سفرهای زیارتی به عتبات به صورت محدود و با رعایت نکات بهداشتی از سر گرفته می‌شود.