راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

تفاهم‌نامه‌ای به منظور احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای دهک‌های پایین جامعه بین یک شرکت ایرانی و یک شرکت ترکیه‌ای که سابقه ساخت ۳۵ هزار واحد در ایران را دارد به امضا رسید. این تفاهم بدون عبور از مجرای بانکی که دچار تحریم است انجام شد.
نایب رئیس دوم مجلس با بیان اینکه کاری که وزیر اسبق راه و شهرسازی انجام داد و جای تاسف دارد این است که اجازه داد عرصه و اعیانی مسکن های مهری که در شهرهای جدید از جمله پردیس ساخته شده بود اجازه فروش داشته باشد،‌ خاطرنشان کرد: دولت از همین عرصه‌های مسکن مهر حداقل ۵۰ هزار میلیارد تومان کاسب شدند.
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: احراز هویت آگهی‌دهندگان در سایت های اینترنتی وضعیت این حوزه را سامان می دهد، قطعا باید شرایطی ایجاد شود که فروشندگان واقعی مسکن تنها بتوانند در سایت های اینترنتی آگهی بدهند و از ورود و فعالیت دلالان جلوگیری شود.
مدیرکل راه‌وشهرسازی استان تهران ضمن اشاره به بسته شدن پرونده مسکن مهر تا پایان امسال گفت: طرح اقدام ملی مسکن استان تهران در مرحله احراز شرط سکونت قرار دارد.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راههای کشور گفت: با توجه به میزان ترافیک و بر اساس تصمیم پلیس راه در منطقه، محدودیت ترافیکی بعد از ظهر امروز در هراز و کندوان اعمال می‌شود.

در پی دومین عرضه موفق املاک در بورس کالا، وزیر راه و شهرسازی با دفاع تمام قد از عرضه املاک در این بازار از برنامه‌های این وزارتخانه برای بهره گیری از ابزار‌های مالی نوین بورس کالا در حوزه مسکن خبر داد.
مدیرعامل بنیاد تعاون وزارت دفاع گفت: در سال جهش تولید و با هدف ایجاد استقلال صنعتی در کشور و مقابله با تحریم‌های ظالمانه علیه نظام، آماده رفع نیازمندی‌های کشور در توسعه زیرساخت‌های ریلی و حمل و نقل کشور هستیم.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای تهران:

طرح نظارت ناوگان باری و مسافربری در حال اجراست

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران از همکاری و تعامل این اداره با پلیس‌راه در راستای کنترل و نظارت ناوگان عمومی مسافربری و باری درپایتخت خبر داد.