کشاورزی و دامداری

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس کشاورزی را در پرسون دنبال کنید.

واردات برنج پرمحصول تازگی دارد چون دولت قبلاً هیچ وقت اجازه این کار را نداده بود. قیمت تمام‌شده این نوع برنج برای مصرف‌کننده زیر ۲۰ هزار تومان است.
مدیر کشاورزی و منابع طبیعی سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد:

جذب بیش از ۱۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش کشاورزی منطقه آزاد ماکو

مدیر کشاورزی و منابع طبیعی سازمان منطقه آزاد ماکو از جذب ۱۶۰۹ میلیارد ریال سرمایه گذاری طی نیمه نخست سال جاری در حوزه کشاورزی منطقه آزاد ماکو خبر داد.
معاون بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: گوجه فرنگی ها خریداری شده در میادین میوه وتره بار تهران با قیمت هر کیلو ۱۱ هزارتومان به مصرف کنندگان عرضه خواهد شود.
طرح دوفوریتی جهش تولید و تامین مسکن، طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری، طرح احکام کلی بودجه ۱۴۰۰، قرائت گزارش وضعیت مطالبات قرارگاه خاتم‌الانبیا و گزارش مشکلات تامین ارز و توزیع نهاده‌های دامی ‌مهمترین دستور کارهای مجلس در هفته آتی است.
رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: کشاورزان به دلیل اینکه قیمت کودهای وارداتی افزایش یافته از سایر کودهای جایگزین تولید داخل استفاده می کنند که کارایی این کودها به اندازه کودهای فسفاته و پتاسه نیست.

مدیر عامل اتحادیه مرکزی دامداران ایران گفت: قیمتی که مردم باید دام زنده را از دامدار بخرند نمی‌خرند و به علت مشکلات معیشتی نیز مصرف گوشت در سبد خانوار پایین آمده است بنابراین دامداران مجبورند به قاچاقچیان، دام خود را بفروشند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: در سطح شهر با گرانفروشی مواجه نیستیم، بلکه بحث گرانی محصول مطرح است و فروشندگان به سبب گرانی قیمت چاره‌ای جز عرضه با نرخ‌های بالا ندارند.
براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار، هر گونه خروج دام از استان‌ها، بدون مجوز رسمی سازمان دامپزشکی قاچاق محسوب می‌شود. استانداران باید ناظر اجرای مصوبات این ستاد باشند.

واکنش مرغداران به ممنوعیت صادرات:

صادراتی نداشتیم که متوقف شود!

نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی کشور در واکنش به ممنوعیت صادرات مرغ، گفت: عملا صادراتی انجام نمی شود که توقف آن تاثیری بر بازار داخل داشته باشد.

قیمت هر کیلوگرم مرغ کاهش یافت و به ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان و ران مرغ به ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یافته اما هنوز ۴ هزار و ۱۰۰ تومان بالا تر از نرخ مصوب خود است.

نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی گفت: دان مورد نیاز واحد‌هایی که سن گله‌های شان بیشتر از ۲۸ روز است باید به طور کامل و به قید فوریت تأمین شود تا این واحد‌ها بتوانند مرغ را با قیمت مصوب به بازار عرضه کنند.