بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

رییس اداره کل اعتبارات و تامین مالی بانک مسکن خبر داد:

آنلاین شدن صدور معرفی نامه های تسهیلات بافت فرسوده و مسکن مهر

رییس اداره کل اعتبارات و تامین مالی بانک مسکن از آنلاین فرآیند تشکیل پرونده تسهیلاتی بافت فرسوده و مسکن مهر شهرهای جدید خبر داد و اعلام کرد: مدل جدید طراحی شده، علاوه بر حذف مراجعه فیزیکی متقاضیان به شعب، سه مزیت مهم برای مدیریت منابع و مصارف ایجاد کرده است.
معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات بانک شهر با اشاره بر ضرورت کاهش مراجعه شهروندان به شعب بانک ها در جهت حفظ سلامتی خود و کارکنان شبکه بانکی ،گفت: از ابتدای سال جاری جدیدترین و به روزترین خدمات بانکی از سوی سامانه های بانکداری الکترونیک بانک شهر در اختیار شهروندان قرار گرفته است.
مطابق آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، سهم بخش صنعت و معدن از تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش‌های مختلف در پنج ماهه نخست امسال به ۳۰.۸ درصد رسید.
بانک مرکزی آخرین تغییرات اعمال شده در کارمزد خدمات بانکی را اعلام کرد زمان اجرای این بخشنامه جدید اول آذر خواهد بود.

بانک اقتصادنوین با هدف کاهش مراجعات حضوری مشتریان ارجمند به شعب بانک و به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، اعتبار تمام کارت‌های نقدی خود را که تاریخ انقضای آن‌ها آبان ماه 1399 است به مدت یک سال تمدید کرد.
مهندس آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ارسال لوح سپاس به دکتر بهزاد شیری مدیرعامل پست بانک ایران از زحمات و تلاش های مؤثر وی در امر خدمت‌رسانی به محرومین و نیازمندان در پویش ایران همدل قدردانی نمود.
در جلسه‌ای با حضور مدیران ارشد بانک کارآفرین و مدیران عامل شرکت‌های لیزینگ، سرمایه‌گذاری، صرافی و کارگزاری کارآفرین، اهداف و برنامه‌های این شرکت‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
سود خالص بیمه نوین در نیمه نخست امسال بیش از ۱۰۰۰ درصد رشد کرده به طور دقیق ۱۰۴۲ درصد، با در نظر گرفتن افزایش سرمایه ۷۵ درصدی، سود خالص هر سهم بیمه نوین ۱۳۱۵ ریال برآورد شده در حالی که نیمه نخست پارسال سهامداران این شرکت شاهد سودی ۲۰۱ ریالی به ازای هر سهم‌شان بودند و سال گذشته هم ۳۷۶ ریال سود هر سهم این شرکت بود.
رشد ۱۶۰۰ درصدی سود در ۶ ماه

سرمایه‌گذاری بیمه البرز در املاک و سهام

اولویت شرکت بیمه البرز در سرمایه‌گذاری‌ها بر املاک و سهام خواهد بود. هر دو مسیر هم زیرنظر مستقیم محسن پورکیانی، مدیرعامل این شرکت پیگیری و انجام می‌شود. آیا این سیاست باعث تداوم سودسازی بیمه البرز در آینده خواهد شد و بازده خوبی نصیب سهامداران این شرکت می‌شود؟
مسعود بادین، مدیرعامل بیمه آسیا در نامه‌ای رسمی به ابهام در خصوص وضعیت ارزی این شرکت پاسخ داد و اعلام کرد: در صورت اعلام نرخ جدید تسعیر ارز از سوی بیمه مرکزی، صورت‌های مالی این شرکت تا پایان دوره با نرخ‌های ۳۰ اسفندماه ۹۹ تسعیر خواهد شد.
دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی:

مشتریان به شعب مراجعه نکنند

دبیر شورای هماهنگی بانک های دولتی، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، مشتریان بانک‌ها می‌توانند برای حفظ سلامت خود و کارکنان نظام بانکی خدمات لازم را از منزل و محل کار خود به صورت غیر حضوری دریافت کنند.
تخلفات بی‌شمار در صدور چک بلامحل، جعل و دستکاری در چک، اطاله دادرسی پرونده‌های چک برگشتی، عدم ثبت سیستمی و... شده بود. همه این مشکلات باعث شد تا مسئولان و قانونگذاران، به فکر اصلاح قانون قدیم صدور چک افتاده و با بروزرسانی این قانون و پر کردن خلاهای موجود، از مشکلات و تخلفات بکاهند.
طی جلسه‌ای به ریاست قائم مقام بانک مرکزی؛

بررسی عملکرد شبکه بانکی در اجرای طرح اعطای تسهیلات کرونا

جلسه «بحث‌وبررسی عملکرد شبکه بانکی در اجرای طرح اعطای تسهیلات کرونا»، به ریاست دکتر اکبر کمیجانی، قائم مقام بانک مرکزی، برگزار و بر لزوم تسریع و تسهیل در پرداخت تسهیلات مذکور، تاکید شد.