رفاهی

مهمترین اخبار معیشتی و رفاهی جامعه در سرویس رفاهی پرسون بخوانید.

یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی آذر ماه این ماه هم در تاریخ بیستم به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با تاکید بر ضرورت از میان‌برداشتن مشکلات مربوط به ازدواج جوانان، گفت: برخی روسای شعب برخلاف مصوبات قانونی اقدام به اخذ بیش از یک‌ ضامن از متقاضیان وام ازدواج می‌کنند که قابل چشم‌پوشی‌نیست.
اگر مجلس می خواهد کاری انجام دهد باید کار درســتی انجام دهد و شستا را ســاماندهی کند. چند مشــاور خبره داخلی و خارجی بگیرند. لذا با بکارگیری و کمک چند مشاور خبره تر شستا را احیا کنند. اگر شستا احیا شود، خیلی از مسائل حل می شود.
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران ضمن اشاره به اینکه امسال نسبت به سال‌های قبل بار فراوان‌تر و قیمت‌ها مناسب‌تر شده است، درباره تامین میوه‌های شب یلدا توضیح داد: در حال حاضر برای تامین این میوه‌ها مشکلی وجود ندارد.

میانگین حقوق حقوق‌بگیران تا پایان شهریورماه امسال (کل برقراری‌ها) معادل ۱۱ میلیون و ۲۹۱ هزارتومان بوده که این رقم در پایان شهریورماه سال گذشته ۷ میلیون و ۹۵۲ هزارتومان اعلام شده؛ به عبارتی می‌توان گفت میانگین حقوق حقوق‌بگیران پایان شهریورماه سال ۱۴۰۲ نسبت به زمان مشابه سال قبل به طور میانگین به میزان ۴۲ درصد افزایش داشته است.

ما معلمان دانشگاه نیز باید راهبردهای نوین فقرزدایی و نقشه فقر در کشور را برای سیاستگذاران آماده ‌کنیم و در طراحی برنامه‌های اجرایی یاری رسانیم تا سیاستگذاران هم با ظرفیت‌های مالی و لجستیک این نهادها تقسیم کار برمبنای آمایش سرزمین را انجام و بتوانند اقدامی درخور برای فقرزدایی در کشور صورت دهند.
رئیس انجمن علمی سالمندی کشور با اشاره به اینکه سلامتی در دوره سالمندی اتفاقی نیست و توانمندسازی افراد در دوران سالمندی اهمیت دارد تا سالمندان بتوانند از خود مراقبت کنند، می‌گوید: حدود ۹۰ درصد افراد آرزوی عمر بالا برای خود و عزیزانشان دارند اما بیش از ۷۰ درصد مردم در این دوران سلامتی را تجربه نمی‌کنند.
مدیرکل سلامت شهرداری تهران از آغاز چهارمین دوره رقابت‌های نشاط سالمندی با عنوان «گنجینه‌های پویا» در مناطق ۲۲ گانه تهران خبر داد.
رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت : پیشنهادات دولت در خصوص حقوق و دستمزد در نسخه نهایی برنامه هفتم توسعه که در کمیسیون تلفیق تصویب شده، حذف شده است.
در گذشته پسرها که به سربازی می رفتند گلایه مند بودند که دوسال از عمر مفیدشان را باید در دوره سربازی سپری کنند و این باعث می شود که از زندگی عقب بمانند. به خاطر همین خیلی هایشان سعی می کردند با ادامه تحصیل دوره سربازی خود را به تعویق بیندازند.
خبر جدید بانک مرکزی برای مستاجران:

وام ودیعه مسکن تا پایان سال پرداخت می‌شود

بانک مرکزی اعلام کرد: به‌منظور حمایت از مستأجرین و در راستای اجرای مصوبه مورخ ۳‌‌‌/۳‌‌‌/۱۴۰۱ شورای پول و اعتبار، اعطای تسهیلات کمک ودیعه مسکن از محل منابع بانکی موضوع ماده(۴) قانون جهش تولید مسکن تا پایان سال ۱۴۰۲ تداوم می یابد.
معاون حمایت های سازمان رفاه،خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران:

استعدادیابی، هدایت، آموزش و توانمند سازی بهترین راهکار برای کاهش کودکان کار و خیابان

در سال های اخیر نهادهای بسیاری پای کار آمدند تا معضلات اجتماعی در پایتخت را برطرف کنند؛ یکی از این نهادها شهرداری تهران است که در حوزه های گوناگون از جمله کودکان کار و خیابان به شکل تخصصی برای کاهش این آسیب اجتماعی ورود پیدا کرده است.