رفاهی

مهمترین اخبار معیشتی و رفاهی جامعه در سرویس رفاهی پرسون بخوانید.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، بابیان‌اینکه تامین اجتماعی باید بدون هیچ چون و چرایی حق بیمه بیکاری بیمه‌شدگان متقاضی را پرداخت کند از آنها خواست تا هر نوع عدم‌همکاری این سازمان در این زمینه را به صورت مکتوب به این کمیسیون گزارش کنند.
توکلی در گفت‌وگو باپرسون مطرح کرد؛

افزایش مهاجرت در دولت‌های اصولگرا

دکتر توکلی با بیان این که پدیده مهاجرت دو سو دارد گفت: آقازاده ها با رانت‌های دولتی سال‌های طولانی در خارج از کشور زندگی می کنند.
بررسی آمار مربوط به بازار مسکن پایتخت طی 20 سال گذشته حکایت از آن دارد که متوسط قیمت مسکن برای هر مترمربع در این مدت، 117 برابر شده و زمان انتظار برای خرید مسکن هم از 25 سال در سال 79 به 71 سال در سالجاری رسیده است.
شیوع ویروس کرونا اقتصاد کشور را به‌شدت درگیر خودکرده است. به‌طوری‌که درهمین دوران ،بسیاری از مشاغل به حالت نیمه تعطیل درآمده اند و البته کسب‌وکارهای خرد ،بیشتر، تحت‌فشار این ویروس قرارگرفته‌اند.
طرح توانمند سازی و پایداری سازمان تامین اجتماعی در حالی با امضای 34 نماینده تقدیم هیات رئیسه شده که بر همین اساس دولت مکلف است نسبت به ساماندهی و اصلاح سهم (درصد) پرداخت‌های حق بیمه از محل منابع عمومی اقدام کند.
کشور ترکیه سالهاست برنامه های متنوعی را برای جذب سرمایه گذار داخلی وخارجی به راه انداخته است. راهکارهای کشور همسایه مان آنقدر مفید بوده اند که بسیاری از متقاضی های ملک را با ترفندهای مختلف به خاک خود کشانده است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران عنوان کرد: ناوگان ویژه بانوان شامل ۱۰ دستگاه اتوبوس جدید اختصاصی برای بانوان در خط ۷ بی آر تی در امتداد خیابان حضرت ولی‌عصر (عج) به عنوان یکی از دو خط پُرمسافر و پُرتردد اتوبوسرانی تهران آغاز به کار کرد.
در گفتگو با مشاور عالی مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور:

تاکسی هوایی؛ همتی دوباره پس از چهار دهه / تغییر تاکتیک جدی در وضعیت تحریمی

هر روز که می گذرد به زمان دیدن تاکسی های هوایی یا همان هواپیماهای دربستی در آسمان ایران، نزدیک می شویم. هواپیماهای کوچکی که قرار است پروازهای هوایی برنامه ای را متحول سازند.
تیوا پشت پرده متخلفان برخی فروشگاه های زنجیره ای را گزارش می دهد:

از حرف تا عمل در مبارزه با گرانفروشی

شاید شما نیز در مراجعه به برخی فروشگاه ها با این مساله مواجه شده اید که قیمت محصولات با قیمت درج شده بر روی قفسه فروشگاه با هم متفاوت است و یا وزن کالای خریداری شده کمتر از میزانی است که بر روی آن درج شده که این موضوع مصداق بارز گران فروشی و کم فروشی است که نیازمند برخورد جدی با متخلفان به ویژه در شرایط موجود کشور است. 

رئیس فراکسیون زنان مجلس می‌گوید که نمی‌دانم تا چه میزان منابع دولت اجازه می‌دهد که وضعیت وام ازدواج و مسکن رشد کند اما می‌دانم که اصلاحاتی از طرف کمیسیون تلفیق بودجه در زمینه مصارف و درآمدهای دولت رخ خواهد داد که جهت این اصلاحات به نفع معیشت مردم و ارتقای وضعیت اقتصادی - اجتماعی خواهد بود.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس:

با کلیات طرح بازنشستگی پیش از موعد مخالفیم

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح بازنشستگی پیش از موعد از دستور کار این کمیسیون خارج نشده، اما به دلیل مخالفت اعضا امکان دارد کلیات آن رای نیاورد.