بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت، اخیرا اطلاعیه‌ای پیرو دومین مرحله تکمیل ظرفیت پنجاهمین دوره آزمون پذیرش تخصصی منتشر کرده است. در این اطلاعیه آمده است افرادی که در آزمون دستیاری تخصصی مردود شده‌اند و یا به هر دلیلی نتوانسته‌اند انتخاب رشته کنند، می‌توانند با انتخاب کد‌رشته و کد محل مدنظر و متناسب با نمره حد‌نصاب خود در تکمیل ظرفیت دوم شرکت کنند.
رییس سازمان غذاودارو با بیان اینکه نان به عنوان قوت غالب مردم است و برای تامین کمبود املاح و ویتامین‌ها غنی‌سازی آن در دستور کار قرار دارد، از توسعه تولید نان کامل به روش صنعتی در کشور خبر داد.
مردم ما از دارو‌های گیاهی استقبال و آن را بدون عارضه می‌دانند و طب سنتی از آنجاکه با گیاهان سر‌و‌کار دارد، پای سودجویان را به این وادی کشانده است، درحالی‌که هر گیاهی به همان اندازه که می‌تواند مفید و مؤثر واقع شود، عوارض نهفته‌ای دارد.
بررسی ها و مطالعات پزشکی نشان داده است که روزه داری برای تمامی بیماران ضرر ندارد و هستند برخی از بیماران که حتی روزه گرفتن برای سلامت آنها مفید است.
رئیس سازمان اورژانس استان تهران گفت: روز گذشته اورژانس هوایی استان تهران یک نوجوان ۱۷ ساله که دچار سوختگی بر اثر انفجار مواد محترقه شده بود را نجات داد.
گال یک عفونت پوستی شایع و در عین حال بسیار مسری است که توسط کنه میکروسکوپی به نام Sarcoptes scabiei ایجاد می شود.
توافقنامه همکاری برای ترویج، فرهنگ‌سازی، برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه فناوری و کمک به بهره‌برداری از دارایی‌های فکری، بین کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی امضاء شد.
سال نو که برای خیلی از هموطنان با واژه استراحت و تعطیلی و مسافرت همراه است، اما برای نیروهای حوزه سلامت، نشانه افزایش حجم وظایف و خدماتی است که در روزهای عادی سال انجام می دهند.
قائم‌مقام همراه اول در پنل تخصصی نظام سلامت الکترونیک، ضمن تشریح جایگاه هوش مصنوعی در این نظام، به ارائه ظرفیت‌های توسعه یافته توسط همراه اول به عنوان نخستین دارنده مجوز اپراتوری سلامت در کشور پرداخت
درحالی که کارشناسان حوزه سلامت وضعیت کنونی رزیدنت‌ها را به کارگران بی جیره و مواجب تشبیه می‌کنند مسئولان وزارت بهداشت معتقدند وضعیت کاری و معیشتی این گروه بهبود یافته است.
مدیرکل اقتصاد درمان سازمان نظام‌پزشکی با بیان اینکه شرکت‌های تجاری در پشت صحنه پزشک-بلاگرها فعال بوده و سود و رشد عایدِ بخشِ غیرتخصصی می‌شود، گفت: در این صورت وجهِ اساسیِ درمان مردم روزبه‌روز دچار ضعف بیشتری خواهد شد.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از استخدام ۱۷ هزار و ۴۰۰ نفر در سال تحصیلی جاری در آموزش و پرورش کشور خبر داد.
رئیس کانون کشوری پزشکان درمانگر اعتیاد با غیرکارشناسی خواندن توزیع داروهای مخدر در داروخانه‌ها گفت: اولین تجربه اعتیاد ۲۴ درصد جوانان مصرف «ترامادل» است و نگرانیم با توزیع متادون در داروخانه‌ها و دسترسی آسان و ارزان به آن، اولین اعتیاد جوانان به «متادون» تبدیل شود.
مدیرعامل سازمان انتقال خون اعلام کرد:

میزان ذخایر خون در آستانه نوروز نگران کننده است

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه میزان ذخایر خون مقداری کاهش یافته است، اظهار کرد: اگر مردم برای اهدای خون مراجعه نکنند این احتمال وجود دارد میزان ذخایر خون در آستانه تعطیلات نوروزی دچار شرایط نگران‌کننده شود.