مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ما باید تلاش کنیم امانت‌دار خوبی باشیم و شک نکنیم هر چه خالصانه و صادقانه به دانشجویان، مانند فرزندان خود نگاه کنیم، خداوند بزرگ که علم، قدرت و ثروت مطلق است، به زندگی ما برکت می‌دهد.
این مجلس راه سختی در پیش دارد چرا که هم امکان تغییر ساختاری در مجلس وجود دارد و هم اینکه اجرای برنامه ۵ ساله هفتم ممکن است چالش هایی را داشته باشد؛ ا گر دولت به برنامه تنظیم شده و جداول آن عمل نکند.
بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و گزارش کمیسیون مشترک درباره طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی در دستور هفته جاری مجلس قرار دارد.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی می‌گوید: در مجلس آینده افرادی هستند که به دلیل مواضع سیاسی و این که بخواهند از دولت امتیاز بگیرند، خود را جلوتر از رهبری می‌دانند و سعی می‌کنند افراطی‌تر عمل کنند، البته این به این معنا نیست که اینها انقلابی‌تر هستند و یا به مبانی شرعی مومن‌تر هستند، بلکه نگاه تندتری دارند و بر همین اساس امکان دارد به تذکرات رهبری هم بعضا توجه نکنند.
دکتر قالیباف در مراسم گرامیداشت روز جهانی هلال احمر و صلیب سرخ:

نهاد هلال‌احمر یک نهاد کاملاً مردمی است

دکتر قالیباف در مراسم گرامیداشت روز جهانی هلال احمر و صلیب سرخ با بیان اینکه معتقدم نهاد هلال‌احمر یک نهاد کاملاً مردمی و تبلور سازماندهی شده مردم در عرصه کمک‌رسانی در لحظات بحران و سختی است گفت: هلال احمر در کشورما یک سازمان کاملاً انسانی است و جهت‌گیری آن الهی است.
در دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیس مجلس شورای اسلامی بر تقویت همکاری‌های دوجانبه و توسعه اقتصادی و تقویت بخش‌های صنعتی، کشاورزی، فناوری، علمی و دانشگاهی تأکید شد.
عضو کمیسیون ویژه بررسی لایحه عفاف و حجاب گفت: تشکیل ستاد حجاب از تکالیف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و سال‌های سال است که تشکیل ستاد حجاب تکلیف شده است و مطابق آن پیش می‌روند.
نماینده مردم مرودشت در مجلس گفت: اینکه الان دولت با مجلس و به ویژه آقای قالیباف درخصوص مسائل مختلفی که مردم شاهد آن هستند اختلاف پیدا کرده دقیقا برای ریاست دور بعد مجلس است.
انتخاب رییس مجلس دوازدهم مختصاتی متفاوت از ادوار قبل دارد؛ رقابتی برای ریاست در بهارستان و تعیین سهم‌ها در بین اصولگرایان، انتخاباتی برای وزن‌کشی جریان‌ها و عرضه‌اندام چهره‌ها. ۴ چهره از جانب برخی جریانات اصولگرا برای رقابت با محمدباقر قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم تعیین شدند؛ مجتبی ذوالنوری، نصرالله پژمانفر، علی نیکزاد و منوچهر متکی.
جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس گفت: حدس و پیش‌بینی‌ام این است که مجلس بعدی بیشتر از این درگیر حواشی خواهد بود و تسویه حساب‌های درون حزبی و گروهی انجام خواهد شد. تسویه حساب‌هایی که از الان شروع شده است