گلستان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان خبر داد:

افتتاح ۱۲۰ پروژه راهداری در گلستان

عادل مصدقی گفت: در این دور از سفر رئیس جمهور به استان بیش از ۲۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال پروژه در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افتتاح می‌شود.
وزیر اقتصاد و دارایی در سفر به گلستان خبر داد:

جبران ناترازی انرژی در دولت سیزدهم

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در گلستان و در آغاز عملیات اجرایی فاز بخار نیروگاه سیکل ترکیبی گلستان گفت: برای جبران این ناترازی ها برنامه‌های خوبی در دست دولت سیزدهم برای اقدام است.
توسط وزیر میراث فرهنگی و در گلستان اتفاق افتاد:

بزرگترین بازاچه صنایع دستی شمال کشور افتتاح شد

ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور در سفر به استان گلستان ضمن افتتاح این بازارچه، گفت: دولت برای راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی آق‌قلا هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه کرده است
عملیات ساخت بیمارستان ۹۱ تختخوابی رامیان به دلیل نبود اعتبار از ۲ سال پیش متوقف مانده است و چشم امید مردم به نگاه بلند دولت سیزدهم و تخصیص اعتبار از محل منابع دور دوم سفر رییس جمهور به استان گلستان برای ادامه ساخت این بیمارستان.
بلندترین برج آجری جهان همچنان برای حفاظت و مرمت در انتظار تخصیص اعتبارات مصوبات سفر اول رئیس جمهور است؛کارشناسان این حوزه پیشنهاد می‌‌کنند که با برگزاری جشن گلریزان، مبالغ موردنیاز برای مرمت و حفاظت از این بنای هزارساله تاریخی جمع‌آوری و تامین شود.
استاندار گلستان گفت: شانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین با حضور ۲۵۰ هنرمند صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از سراسر کشور و حدود ۲۳ گروه موسیقی و آیینی اقوام مختلف در استان گلستان برگزار می‌شود.
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گلستان گفت: بارش مطلوب باران در تابستان و پاییز امسال، آب و هوای مناسب در کنار اجرای توصیه فنی از سوی باغداران موجب افزایش باردهی درختان مرکبات استان و پیش‌بینی تولید ۳۰ درصدی محصول در مقایسه با سال قبل شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک گرگان با بیان اینکه از همه امکانات برای تأمین امنیت در بقعه متبرکه امامزاده عبدالله (ع) گرگان استفاده می‌شود، افزود: یک مورد حمله تروریستی داعش به این حرم با هوشیاری و همت تأمین کنندگان امنیت، شناسایی و فرد مهاجم دستگیر شد.
موضوع خمپاره عمل نکرده در یک بیمارستان گلستان که همزمان با ساقط شدن یک پهپاد در محوطه این بیمارستان مشاهده شده توسط ماموران امنیتی و نظامی در حال بررسی است.
گلستان جزو استان‌های برتر در تولید گندم محسوب می‌شود و رتبه دوم تولید این محصول را در کشور دارد. در فصل زراعی گذشته حدود ۱۰۰ هزار هکتار از گندمزارهای استان بر اثر خشکسالی از بین رفت و میزان تولید این محصول حدودا ۳۰۰ هزار تن کمتر از سال قبل شد.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گنبدکاووس از افزایش چهار برابری اعتبارات این اداره در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: منابع اعتباری راهداری این شهرستان از منابع ملی، استانی و سفرهای ریاست جمهوری، نائب رییس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی طی سال مالی ۱۴۰۱ افزون بر هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال شد.