خراسان جنوبی

معاون استانداری خراسان جنوبی خبر داد:

موافقت وزارت کشور با تأسیس شهرداری ماژان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: وزیر کشور طی ابلاغیه‌ای با تأسیس شهرداری در شهر ماژان موافقت کرد.
رئیس سازمان آتش نشانی بیرجند خبر داد:

غرق شدن یک نوجوان در آب برای جمع‌آوری ضایعات

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند از غرق شدن یک نوجوان به علت جمع‌آوری کارتن و ضایعاتی که روی سطح آب بوده است، خبر داد.
قلعه شاهدژ خراسان جنوبی به عنوان بزرگترین و وسیع‌ترین قلعه کوهستانی شرق ایران و یکی از بزرگترین قلعه‌های کوهستانی ایران یکی از منابع بالقوه اقتصادی در منطقه به شمار می‌رود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت:

لغو برگزاری مراسم و اجتماعات محوری یوم الله ۱۳ آبان در خراسان جنوبی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: برگزاری مراسم و اجتماعات محوری یوم الله ۱۳ آبان با توجه به ضرورت حفظ سلامت مردم و رشد فزاینده ویروس منحوس کرونا لغو شد.
کشاورزان خراسان جنوبی خواستار حمایت شدند؛

صدای پای دلالان در قطب تولید زعفران شنیده می‌شود

آبان ماه که می‌رسد فصل برداشت زعفران را نوید می‌دهد، البته مدتی است که صدای پای دلالان در مزارع ارغوانی رنگ زعفران به گوش می‌رسد؛ حضوری که اگر مدیریت نشود داستان دلال بازی و سوء استفاده‌ها تکرارمی‌شود.
بیش از 98 درصد زرشک جهان در خراسان جنوبی تولید می‌شود اما کاهش قیمت و توقف صادرات، زرشکاران استان را نگران کرده است، محصول پارسال روی دستشان مانده و محلی برای نگهداری محصول جدید ندارند.
مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به بودجه محرومیت‌زدایی و آخرین وضعیت اختصاص این بودجه، گفت: تاکنون از دو هزار میلیارد تومان بودجه محرومیت‌زدایی هیچ مبلغی اختصاص نیافته و واگذار نشده است.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشت گیاهان کم آب بر، باید در استان خراسان جنوبی، بیشتر مورد توجه قرار گیرد، گفت: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی نیاز ویژه این استان است که برای آن قول مساعد داده می‌شود.
درخواست زرشک‌کاران خراسان جنوبی از وزیر جهاد کشاورزی؛

یاقوت کویر روی سر شاخه‌های بی‌تدبیری است

در حالی خراسان جنوبی ۱۳ مهر میزان سفر وزیر جهاد کشاورزی است که کشاورزان منطقه و به ویژه زرشکاران، خواستار حمایت بیشتر دولتمردان و چاره‌اندیشی برای رفع مشکلات کشاورزان هستند.