سرنوشت ساختمان‌های ناایمن اصفهان، در انتظار ارزیابی وزارت راه و شهرسازی

رئیس اداره گشت فنی ساختمان و پیشگیری سریع تخلفات معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: 430 ساختمان ناایمن و آسیب‌پذیر در شهر اصفهان شناسایی شده است.
تصویر سرنوشت ساختمان‌های ناایمن اصفهان، در انتظار ارزیابی وزارت راه و شهرسازی

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان ؛ محمد موسوی‌زادگان، رئیس اداره گشت فنی ساختمان و پیشگیری سریع تخلفات معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان اظهار داشت: بر اساس بند «ض» ماده 14 قانون مدیریت بحران کشور مصوب 1398، وزارت راه و شهرسازی با محوریت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی موظف به ارزیابی ساختمان‌های ناایمن و آسیب‌پذیر و ابلاغ آن به شهرداری است.

وی افزود: شهرداری اصفهان پس از حادثه هولناک ساختمان «پلاسکو» تهران، از سال 1396 تا 1399 اقدام به شناسایی ساختمان‌های ناایمن در شهر اصفهان کرد و 430 ساختمان ناایمن و آسیب‌پذیر شناسایی شده را به صورت مکتوب برای ارزیابی نهایی به اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اعلام کرد.

موسوی‌زادگان خاطرنشان کرد: پس از اعلام ارزیابی نهایی ساختمان‌های ناایمن توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، شهرداری آن را به مالکان، متصرفان و یا ذی‌نفعان ابلاغ خواهد کرد، در صورت عدم اقدام برای ایمن‌سازی ساختمان، به دادستانی معرفی می‌شوند.

رئیس اداره گشت فنی ساختمان و پیشگیری سریع تخلفات معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان تصریح کرد: نتیجه ارزیابی نهایی هنوز اعلام نشده است تا شهرداری بتواند اقدامات بعدی را انجام دهد.

وی گفت: در میان 430 ساختمان ناایمن و آسیب‌پذیر شناسایی شده در شهر اصفهان، تعدادی مدارس، بیمارستان و مجتمع تجاری هم وجود دارد.

منبع: فارس

669150