سردار بهمن کارگر رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور:

هیچ‌کس حق اعلام آمار راهیان نور را در کشور ندارد

سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشوربا بیان اینکه باید آمار بازدید‌های راهیان نور توسط ستاد مرکزی راهیان نور اعلام شود، گفت: هیچ‌کس حق اعلام آمار راهیان نور را در کشور ندارد و این آمار باید توسط رئیس ستاد مرکزی راهیان نور یا جانشین این ستاد اعلام شود.
تصویر هیچ‌کس حق اعلام آمار راهیان نور را در کشور ندارد

به گزارش سایت خبری پرسون، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور صبح امروز (پنجشنبه) در یکصد و بیست و پنجمین جلسه شورای سیاستگذاری راهیان نور کشور که در موزه ملی انقلاب اسلامی‌ و دفاع مقدس برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: عملیات موفق «الی بیت المقدس» خودباوری و «ما می‌توانیم» را در ملت ایران تقویت کرد و پیام حضرت امام خمینی (ره) که به مناسبت همین عملیات صادر شد، نشان‌دهنده عظمت این عملیات بود؛ زیرا روال و حرکت جنگ را تغییر داد؛ به نحوی که بعد از این عملیات، دشمن در لاک دفاعی قرار گرفت و جمهوری اسلامی برای آزاد کردن بقیه سرزمین‌های اشغال‌شده به دست ارتش بعثی عراق عملیات‌های مختلفی انجام داد؛ لذا امیدواریم بتوانیم در سبک زندگی و مدیریت در کشور از این فرهنگ والای دفاع مقدس نهایت بهره را ببریم.

یادمان‌های دفاع مقدس روایتگر دوران دفاع مقدس برای نسل آتی

سردار کارگر در ادامه درخصوص احداث یادمان‌ها‌ی دفاع مقدس نیز گفت: یادمان‌های دفاع مقدس را فقط برای نشان دادن پیروزی‌ها احداث نکردیم، بلکه با این هدف بنا شدند تا دفاع مقدسی که در طی هشت سال صورت گرفت، برای نسل آتی کشورمان بازگو شود.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش‌های دولت در خصوص تقویت راهیان نور اشاره و بیان کرد: دولت سیزدهم تلاش‌های خوبی را در حوزه دفاع مقدس و به تبع آن درخصوص راهیان نور انجام داده و حتی امروز هم که رئیس جمهور به مازندران تشریف بردند از موزه دفاع مقدس این استان بازدید کردند.

توجه ویژه دولت و مجلس به موضوع دفاع مقدس و راهیان نور

وی اظهار داشت: امسال مجموعه دولت و مجلس به مجموعه‌های فرهنگی از جمله موضوع دفاع مقدس و راهیان نور توجه ویژه‌ای کرده است.

سردار کارگر با بیان اینکه کاروان‌های راهیان نور از گذشته در سفر خود به مناطق دوران دفاع مقدس از دستاور‌دهای انقلاب هم بازدید می‌کردند که این بازدید‌ها امروز با عنوان کاروان‌های پیشرفت دنبال می‌شود، عنوان کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مرکز رصد فرهنگی اجتماعی خود بر روی موضوعی به نام «قله‌های وحدت» کار می‌کند؛ بدین صورت که قله‌های وحدت مانند دفاع مقدس و عاشورا را در کشور شناسایی کرده است تا این قله‌ها را تقویت کند.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور ادامه داد: در تاریخ کشورمان، مردم مقابل دشمنان مقاومت‌هایی را انجام دادند که متأسفانه برای معرفی به سراغ آنها نرفتیم؛ به عنوان مثال در جنگ چالدران مردم برای مقاومت در برابر عثمانی‌ها ۲۷ هزار شهید دادند و یا در خلال جنگ جهانی دوم وقتی که انگلیسی‌ها از گردنه «پاتاق» رد می‌شوند، مردم واقعاً مقاومت‌های آنچنانی کردند که برای بازگو کردن این‌گونه مقاومت‌های مردمی به سراغ آن‌ها نرفتیم.

ضرورت اعلام آمار‌های راهیان نور

وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید آمار بازدید‌های راهیان نور توسط ستاد مرکزی راهیان نور اعلام شود، گفت: هیچ‌کس حق اعلام آمار راهیان نور را در کشور ندارد و این آمار باید توسط رئیس ستاد مرکزی راهیان نور یا جانشین این ستاد اعلام شود.

در این جلسه «محمدصادق معتمدیان» استاندار آذربایجان غربی، سردار «محمدحسین رجبی» فرمانده سپاه آذربایجان غربی و سردار «جلیل وحیدی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی نیز طی ارتباط تصویری، نظرات و پیشنهادت خود را درخصوص مسائل مربوط به راهیان نور مطرح کردند و به بررسی موضوعات مربوطه پرداختند.

همچنین در این جلسه سرهنگ «مسعود معینی» دبیر قرارگاه راهیان نور آجا گزارشی از فعالیت‌های راهیان نور این قرارگاه به ویژه در پادگان ابوذر ارائه داد که مورد تقدیر رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور قرار گرفت.

منبع: دفاع پرس

668993