انتقاد از گران‌ترین خرید تاریخ باشگاه لخ‌پوزنان

لخ‌پوزنان در ابتدای فصل هزینه هنگفتی را برای خرید علی قلی‌زاده انجام داد. او درحقیقت گران‌ترین خرید تاریخ باشگاه بود.

تصویر انتقاد از گران‌ترین خرید تاریخ باشگاه لخ‌پوزنان

به گزارش سایت خبری پرسون، سایت TVP اسپورت لهستان در گزارشی به بررسی بدترین خریدهای فصل لیگ این کشور در فصلی که رو به پایان است پرداخته و نکته قابل توجه در این فهرست حضور علی قلی‌زاده، وینگر ملی‌پوش ایرانی لخ‌پوزنان است که البته در این فصل با بدشانسی هم مواجه شد و بخش عمده فصل را به‌دلیل مصدومیت از دست داد. قلی‌زاده پس از انتقال به لیگ بلژیک و فوتبال اروپا توانست روند رو به رشد خود را حفظ کرده و در شارلروا به مهره‌ای ارزشمند بدل شود.

با این حال او به‌دلیل تکنیک بالای خود بعضا با خطاهای شدید بازیکنان حریف نیز مواجه شده و در این شرایط بارها دیدارهای تیمش را از دست داد. با این حال او در سال‌های گذشته چندین پیشنهاد خوب از کشورهای مختلف ازجمله فرانسه داشت که درنهایت به نتیجه نرسید و در ابتدای این فصل بالاخره از شارلروا جدا شد و به لهستان رفت. سایت TVP اسپورت این جابه‌جایی را موفق ارزیابی نکرده و می‌نویسد: «لخ‌پوزنان در ابتدای فصل هزینه هنگفتی را برای خرید علی قلی‌زاده انجام داد. او درحقیقت گران‌ترین خرید تاریخ باشگاه بود و 1.8 میلیون یورو خرج روی دست این باشگاه گذاشت. اما حالا باید گفت این انتقال به‌نوعی هدر دادن پول و هزینه نامناسب بوده است. بله این بازیکن ایرانی به‌شدت تکنیکی است و از نظر فنی قابلیت‌های زیادی دارد اما وقتی به لهستان آمد با مصدومیتی از ناحیه منیسک مواجه بود که درنهایت باعث شد این جابه‌جایی چندان به‌سود لخ‌پوزنان نباشد.

این باشگاه در تلاش بود بازیکنی را به‌خدمت بگیرد که در مراحل حساس لیگ و به‌خصوص دیدارهای انتخابی برای تورنمنت‌های اروپایی به کمک آنها بیاید و بتواند به قهرمانی این تیم در لیگ نیز کمک کند، اما ریسک آنها روی این بازیکن مصدوم جواب نداد و درنهایت آنها همه چیز را از دست دادند. بهبودی مصدومیت قلی‌زاده بسیار زمان‌بر بود و مدت‌ها طول کشید تا او بتواند برای این تیم به میدان برود. جالب اینکه وقتی او برگشت فقط 10 بار در لیگ و مجموعا 630 دقیقه بازی کرد که در بسیاری از این دیدارها هم موفق نبود. در ماه آوریل او مجددا مصدوم شد و به این ترتیب ادامه فصل را نیز از دست داد. حالا به‌نظر می‌رسد او یکی از خریدهای ناموفق این فصل لیگ لهستان باشد و نمی‌تواند این عنوان را از خود دور کند.

منبع: همشهری آنلاین

668986