مقام حماس:

اسرائیل مانع از دستیابی به توافق آتش بس می‌شود

یکی از مقامات ارشد جنش حماس در سخنانی گفت که رژیم صهیونیستی مانع از دستیابی به توافق آتش‌ بس و تبادل اسرا می‌شود و به همین دلیل امکان آزادی اسرای صهیونیست بدون دستیابی به توافق وجود نخواهد داشت.
تصویر اسرائیل مانع از دستیابی به توافق آتش بس می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، «سامی ابوزهری» از رهبران ارشد جنبش حماس در گفت‌وگو با وبگاه عربی۲۱ اظهار کرد: نبرد طوفان الاقصی پیامدهای جهانی داشت که مهم‌ترین آن آزادسازی جهان و اذهان غربی از سیطره صهیونیست‌ها و افشای تصویر واقعی آن به‌ عنوان یک اشغالگر و گروهک‌هایی است که کودکان و زنان را می‌کشند.

ابوزهری گفت: حماس و گروه‌های مقاومت برای جلوگیری از تجاوز به ملت فلسطین، پیشنهاد آتش‌ بس میانجیگران قطر و مصر را پذیرفتند، اما در مقابل، دشمن به طفره رفتن ادامه داد و به همین دلیل روند مذاکرات متزلزل شده است.

وی ادامه داد: پیشنهادی که ما پذیرفتیم خلاصه‌ای از پیشنهادهای قبلی است و اشغالگران فکر می‌کردند که حماس آن را رد کند و با همین توجیه به تجاوزات خود ادامه دهد، اما پذیرش آن توسط ما دشمن را غافلگیر کرد.

این مقام حماس افزود: این موافقت ما با هدف افشای حقیقت رژیم اشغالگر برای جهانیان بود تا مشخص شود که این رژیم مانع آتش‌بس می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تا زمانی که اشغالگران شروط ما از جمله آتش‌ بس را نپذیرند، پرونده اسرای آن بسته نخواهد شد.

ابوزهری با تاکید بر اینکه حال مقاومت و تونل‌های نوار غزه خوب است، خواستار حمایت از ملت فلسطین با تشدید فعالیت‌های مردمی توسط اعراب شد.

وی ادامه داد: آنچه غزه انجام می‌دهد نه تنها فلسطین، بلکه منطقه و جهان را آزاد می‌کند.

ابوزهری در بخش دیگری از اظهاراتش اضافه کرد: تظاهراتی که در خیابان‌های آمریکا و اروپا در حمایت از غزه برگزار می‌شود، یکی از مهم‌ترین شاخص‌های تغییر در حال وقوع است.

وی خاطرنشان کرد: خروج دانشجویان در آمریکا و اروپا شاخص اصلی تأثیر عمیق نبرد طوفان الاقصی است و ما آنچه را که در دانشگاه‌ها در حال رخ دادن است بهار جهانی واقعی می‌دانیم که نشانه‌ای از طوفان الاقصی و پایان سیطره صهیونیست‌ها بر اذهان غرب است.

منبع: ایسنا

668818