هوای نصف جهان در دو ایستگاه ناسالم می باشد

هوای اصفهان درایستگاه های زرین شهر و قهجاورستان ناسالم می باشد.
تصویر هوای نصف جهان در دو ایستگاه ناسالم می باشد

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۳ ایستگاه سنجش فعال در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هشت صبح سه‌شنبه بیستم فروردین با میانگین ۸۱ وضعیت سالم را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ساعت انتشار این گزارش در ایستگاه پایش خیابان احمدآباد با عدد ۹۱، خیابان ۲۵ آبان ۶۵، پارک زمزم ۷۹، دانشگاه صنعتی ۷۲، رهنان ۸۱، سپاهان‌شهر ۵۹، خیابان فرشادی ۷۰، خیابان فیض ۶۹، بولوار کاوه ۶۷، میرزا طاهر ۵۷ و ایستگاه ولدان با ۷۲ خمینی‌شهر با ۶۴، سجزی ۷۸ و شاهین شهر با ۵۶ AQI در وضعیت قابل قبول گزارش شد.

همچنین شاخص هوای اصفهان در ایستگاه‌های زینبیه با ۱۵۹در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان، کردآباد با عدد ۱۰۶، زرین شهر با ۱۳۵و قهجاورستان با ۱۶۸ AQI ناسالم برای عموم شهروندان ثبت شد.

این در حالی است که ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهر‌های مجاور اصفهان از جمله نجف آباد، منطقه صنعتی دولت آباد و کاشان همچنان قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

منبع: هواشناسی

635589