این چهره ایرانی به عنوان پدر علم نوین گردشگری جهان معرفی شد

پروفسور‌ کاخا شنگلیا رئیس انجمن اتحادیه بین‌المللی روسای دانشگاه‌های جهان ( IAUP) تئوریMFT یک چهره ایرانی را به عنوان پدر علم نوین گردشگری جهان معرفی کرد.
تصویر این چهره ایرانی به عنوان پدر علم نوین گردشگری جهان معرفی شد

به گزارش سایت خبری پرسون،پروفسور‌ کاخا شنگلیا رئیس انجمن اتحادیه بین‌المللی روسای دانشگاه‌های جهان (IAUP) با مطالعه و بررسی تئوریMFT پروفسور محمد شریف ملک زاده، نامبرده را به عنوان پدرر علم نوین گردشگری جهان معرفی کرد.

پروفسور ملک زاده از جمله دانشمندان نامی کشورمان است که به خاطر نظریه مذکور (تئوری MFT) در بین برجسته‌ترین دانشمندان جهان مورد تجلیل قرار گرفته است.

نظریه و آثار ماندگار پروفسر ملک زاده همواره در حوزه گردشگری چراغ راه محققان و اندیشمندان عرصه بین‌المللی خواهد بود، لذا از همین رو در عرصه بین المللی چهره های شناخته شده، او را پدر علم نوین گردشگری خطاب می‌نمایند.

گفتنی است از نگاه پروفسور ملک زاده بخش خصوصی در عرصه گردشگری باید تقویت شود، بخش خصوصی باید ضمن ارتقاء حمایت شود و توسعه پیدا کند نه اینکه برای آن رقیب ایجاد نمود.

در تئوری پروفسور ملک زاده که زوایای بدیعی دارد سه عامل و فاکتور بنیادین را مطرح شده است که فوق العاده در صنعت گردشگری دارای اهمیت هستند. یعنی هم در صنعت گردشگری بعنوان یک کل، هم برای گردشگران اعم از گروهی و انفرادی. این سه عامل عبارتند از: زمان، مکان و انسان.

همچنین شایان ذکر است چندی پیش نیز پروفسور هارش وارما در همایش تخصصی بین المللی نقش MFT در صنعت گردشگری پسا کرونا از تئوری MFT دکتر ملک زاده به عنوان تئوری یاد کرد که آینده صنعت گردشگری جهان را شکل خواهد داد.

منبع: پرسون

635386