گزارشی اختصاصی پُرسون از یک اقدام جهادی و مدیریت بحران پیش از وقوع حادثه؛

چگونه از خاموشی گسترده و طولانی در این شهر جلوگیری شد؟

خرابی ناگهانی ترانسفورماتور اصلی پست فوق توزیع برق تکاب در ایام عید نوروز ۱۴۰۳ موجب شد تا احتمال خاموشی گسترده چند ماهه در انتظار این شهرستان باشد اما...
تصویر چگونه از خاموشی گسترده و طولانی در این شهر جلوگیری شد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، از تکاب؛ در ایام نوروز که همگی تقارن و همدوشی بهار طبیعت و بهار معونیت را جشن گرفته بود و درگیر دید و بازدید و پذیرایی از میهمانان نوروزی بودند، به یکباره خرابی ناگهانی ترانسفورماتور اصلی پست توزیع برق تکاب میرفت کام مردم و مسافران نوروزی تکاب این شهر زیبا برای مسافرین نوروزی تلخ کند و سالها این خاطره تلخ در ذهن و یاد مسافران نقش ببند اما با پیگیری جدی و اقدام به موقع فرماندار تکاب از منابع مختلف استانی وکشوری و تلاش مجموعه اداره برق این شهرستان، نه تنها این خاموشی رخ نداد بلکه ظرفیت تامین و توزیع برق این شهرستان نیز تا ۵۰ درصد افزایش یافت.

با این اقدام که می توان از آن به عنوان عملیات موفق، کم مخاطره و اضطراری مدیریت بحران در روزهای عید نوروز نام برد، نه تنها هیچ نگرانی متوجه شهروندان و ساکنان شهر و روستاهای تکاب نشد و برق خانه های مردم قطع نگردید و یک خاموشی طولانی مورد انتظار براثر خرابی ترانس رخ نداد، بلکه تامین، نصب و راه اندازی ترانسفورماتور جدید موجب ارتقا و توسعه زیرساخت های صنعت برق این شهرستان گردید که ۱۵ سال آینده پاسخگوی نیاز برق تکاب خواهدبود.

ترانسفورماتور/گزارش میدانی ترانسفورماتور/گزارش میدانی نصب ترانسفورماتور/گزارش میدانی

خبرنگار پُرسون از آن اقدام جهادی و در نوع خود بی نظیر مجموعه مدیریتی شهر تکاب گزارش میدانی تهیه کرد و درگفتگو با مدیر اداره برق تکاب درباره روند تعویض اضطراری، فوری و موفق ترانسفورماتور پست فوق توزیع این شهرستان پرسیده است.

هادی رنجی مدیر برق تکاب در گفتگو با خبرنگار پرسون این شهر افزود: ساعت ۱۴ روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۳/۱/۸ ترانسفورماتور ۲۵ مگاوُلت آمپر پست فوق توزیع تکاب که تامین کننده بار اصلی شهر و روستاها و صنایع بود، آسیب دید و از مدار خارج شد و در این راستا تدابیر و هماهنگی های لازم جهت تامین برق مشترکین صورت گرفت و پس از نیم ساعت تمام مشترکین از طریق منابع دیگر برقدار گردید.

وی افزود: مکاتبات و مکالمات هماهنگی لازم جهت تعویض ترانس آسیب دیده صورت گرفت و با توجه به ایام عید و حساسیت موضوع با تلاشها و پیگیری های مجدانه و مستمر فرماندار تکاب از طریق پرسنل وزرات نیرو و همچنین مدیران عامل توزیع برق استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و انجام هماهنگی های لازم مقرر گردید یک دستگاه ترانسفورماتور به ظرفیت ۳۰ مگاولت آمپر از شهر تبریز به تکاب منتقل گردد.

رییس اداره برق تکاب ادامه داد: صدور مجوز تردد به دلیل محدودیت های ترافیکی در ایام عید نوروز بسیار مشکل بود و مجددا با تلاشها و مکالمات فرماندار شهرستان تکاب با پلیس راه استانهای آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و تاکید وی بر حل سریع موضوع، مجوزها و همکاری لازم اخذ و هماهنگی شد و به دلیل سنگینی محموله، ترانسفورماتور مذکو به وسیله سه دستگاه کشنده سنگین به شهرستان تکاب انتقال یافت.

رنجی اظهار کرد: علاوه بر این با توجه به نبود جرثقیل سنگین، دوباره با هماهنگی لازم توسط فرماندار تکاب جهت انتقال جرثقیلهای ۵۰و ۷۰و ۱۳۰ تنی از شهرستانهای میاندوآب و تبریز صورت گرفت و باتلاش اکیپ ۵۰ نفری متخصصان برق استانهای آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در ساعت ۲۳ دوشنبه مورخ ۱۴۰۳/۱/۱۳ عملیات برکناری ترانس معیوب و نصب ترانس جدید به اتمام رسید.

وی اضافه کرد: با انجام این عملیات که در نوع خود تاکنون در تکاب بی نظیر بوده ضمن اینکه از وقوع خاموشی طولانی و گسترده در این شهرستان با حساسیت ویژه و پیگیری به موقع و موثر فرماندار جلوگیری شد، در این مدت با افزایش ظرفیت برق شهرستان از ۴۰ به ۶۰ مگاوُلت آمپر کمک بسیار شایانی به زیرساخت شهرستان بود که این امر چشم انداز ۱۵ ساله در توسعه صنعت برق شهرستان تکاب به شمار می رود.

وی در پایان ضمن تقدیر از مجموعه مدیریتی استان و شهرستان برای رفع این مشکل، گفت: در طول این مدت مدیران ارشد برق استانهای مذکور بصورت شبانه روزی در محل حضور داشته و بر تمام مراحل عملیات نظارت داشتند.

گفتنی است رسانه پُرسون سعی و اهتمام جهادی مدیران استان و شهرستان در رفع این چالش جدی را شایسته تقدیر میداند و از کنار این تلاش ویژه نگذشته است و کوه زحمات، مساعی ارزنده و بی وقفه مدیران و تلاشگران تکاب برای روشنایی بخشی به زندگی مردم را شایسته گزارش و توصیف برای سراسر مردم ایران میداند.

امیدواریم این اهتمام جدی را در توسعه همه جانبه کشورمان شاهد باشیم.

منبع: پُرسون

625254