رمضان شریف:

بیش از ۲۰۰۰ نقطه برای راهپیمایی روز جهانی قدس پیش بینی شده است

رئیس ستاد انتفاضه ‌و قدس با بیان اینکه امسال روز جهانی قدس به برکت شجاعت رزمندگان غزه یک روز جهانی است، گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس در بیش از ۲۰۰۰ نقطه برگزار می‌شود.
تصویر بیش از ۲۰۰۰ نقطه برای راهپیمایی روز جهانی قدس پیش بینی شده است

به گزارش سایت خبری پرسون، رمضان شریف رئیس ستاد انتفاضه ‌و قدس امروز (چهارشنبه، 15 فروردین) در نشست خبری به مناسبت روز جهانی قدس که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: شهادت چند تن از سرداران و افسران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری سفارت ایران در دمشق را تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود: ما مطابق سنت هر ساله در آستانه روز جهانی قدس، نشست خبری برای اعلام برنامه‌ها و تبیین این روز را همواره داشته و امسال نیز طبق سنت جاری این نشست را برگزار می‌کنیم.رئیس ستاد مرکزی انتفاضه ‌و قدس ضمن یاد و خاطره حضرت امام خمینی(ره) به سبب نام گذاری روز جهانی قدس، گفت: راهبرد نظام مقدس جمهوری اسلامی در خصوص حمایت از مردم مظلوم فلسطین و تلاش برای کمک به این مردم که سرزمین آن ها توسط رژیم غاصب صهیونیستی اشغال شده است توسط حضرت امام(ره) بنیان‌گذاری شده است.

رمضان‌ شریف تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همواره مسئله فلسطین را به عنوان یکی از مسائل اصلی امت اسلامی دانستند و هموراه کمک و تلاش در جهت توانمند سازی مردم فلسطین برای مقابله با رژیم صهیونیستی و احقاق حق آن ها را مورد تاکید قرار داده اند.وی بیان کرد: ما در ایران اسلامی هر ساله دومین راهپیمایی و حضور میدانی مردم را در روز جهانی قدس برگزار می‌کنیم، 45 سال است که مردم در روز جهانی قدس که اواخر ماه رمضان برگزار می‌شود، حضور می‌یابند و خداوند را شاکریم که 45 سال مقاومت و پایبندی داشته و اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را تبیین کرده و اجازه نداده‌ایم مسئله فلسطین به فراموشی سپرده شود.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه ‌و قدس عنوان کرد: برگزاری روز جهانی قدس در هر سال فرصتی را فراهم کرده است که این پرونده ورق بخورد و نسل های جدید نیز با جنایت صهیونیست ها آشنا شوند.

رمضان‌شریف افزود: سال جاری موضوع فلسطین با عملیات طوفان‌الاقصی جهانی شد و افکار عمومی دنیا راهبرد نظام جمهوری اسلامی را ستودند و به چرایی نامگذاری روز جهانی قدس پی بردند.وی ادامه داد: در واقع روز جهانی قدس روزی است که ماهیت نژاد پرستانه و اشغال‌گرایانه رژیم صهیونیستی بای افکار عمومی تبیین می‌شوند و نیز ظلم‌های این رژیم برای نسل‌های جدید تشریح می‌شود.

رئیس ستاد انتفاضه ‌و قدس اظهار کرد: امروز راهبرد نظام جمهوری اسلامی در مورد مسئله فلسطین مورد تأیید و تکریم جهانیان قرار گرفته است، امروز کشورهایی که صهیونیست‌ها انتظار آن را نداشته‌اند که در آنجا شعاری علیه‌شان سر داده شود و ظلم آن‌ها محکوم شود، ما با جمعیت‌های چند میلیونی مواجه هستیم. رمضان‌شریف تأکید کرد: امسال روز جهانی قدس به برکت شجاعت و مقاومت و پایمردی رزمندگان غزه واقعا یک روز جهانی است.

وی خاطرنشان کرد: رزمندگان حماس و جهاد اسلامی شجاعانه پای آرمان فلسطین ایستادند و عملیات طوفان الاقصی را رقم زدند و شش ماه از این دستاورد دفاع کردند و صهیونیست‌ها همچنان بعد از شش ماه دست خالی دست به رفتارهای جنون آمیز می‌زنند.رمضان شریف با بیان اینکه آرزوی صهیونیست‌ها بود که مردم را در مقابل رزمندگان قرار دهند اما نتوانستند، اظهار کرد: امروز تحلیلگران آنها اعلام کردند که غزه از بین رفتنی نیست. هجمه به بیمارستان‌ها زبانزد عام و خاص شده و رفتارهای غیرحقوقی و غیردیپلماتیک از آنها سر می‌زند. رفتارهای جنون‌آمیز صهیونیست‌ها نه از سر قدرت، بلکه از سر استیصال است.

وی اضافه کرد: امیدواریم خداوند به زودی پیروزی فلسطینی‌ها را رقم بزند و ما شاهد خفت و خواری بیشتر صهیونیست‌ها باشیم، همچنین مردم ایران همواره فریاد آزادی‌خواهی فلسطین را سر داده و به عنوان مردم با فرهنگ و آبرومند شناخته می‌شوند. رئیس ستاد انتفاضه ‌و قدس گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس روز جمعه از مساجد اصلی و میدان های اصلی شهرها و روستا و بخش ها به سمت میعادگاه های نمازجمعه شروع خواهد شد.

رمضان شریف با بیان اینکه بیش از ۲۰۰۰ نقطه برای راهپیمایی روز جهانی قدس پیش بینی شده است، بیان کرد: بیش از ۵۰۰ عنوان برنامه فرهنگی در کشور پیش بینی شده بود که بخشی از آن اجرا شده است، برای هر ۳۱ استان سخنران مشخص شده و بیش از ۱۵۰۰ مبلغ به سراسر کشور اعزام می‌شوند. وی تصریح کرد: امسال به فضل الهی روز جهانی قدس متفاوتی را امسال تجربه خواهیم کرد.

رئیس ستاد انتفاضه ‌و قدس عنوان کرد: در مراسم امسال پیکر مطهر شهدای عزیزمان که در کنسولگری ایران در دمشق به شهادت رسیدند در تهران تشییع می‌شوند و سپس پیکر شهدا به زادگاه خودشان برای خاکسپاری فرستاده خواهد شد.رمضان‌ شریف تأکید کرد: روز شنبه مراسم تشییع جنازه شهید زاهدی در اصفهان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه مراسم تشییع در تهران از ۱۰ صبح و همزمان با شروع راهپیمایی روز جهانی قدس خواهد بود، اعلام کرد: این مراسم از میدان فردوسی آغاز می‌شود، سخنران مراسم روز جهانی قدس در تهران، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه خواهد بود.

برگزاری نشست «منبر مقاومت» با حضور رئیس‌جمهور

رئیس ستاد انتفاضه ‌و قدس، اظهار کرد: امروز بعد از ظهر نیز نشست مهمی با عنوان «منبر مقاومت» برگزار خواهد شد و شاهد سخنرانی آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور، دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی، رئیس دفتر سیاسی حماس، رهبر انصارالله یمن و رهبرانی از مقاومت عراق در یک نشست واحد خواهیم بود.

«مسیرهای راهپیمایی روز جهانی قدس»

۱. مسجد امام حسین (ع): میدان امام حسین (ع) خیابان انقلاب اسلامی دانشگاه تهران

۲. مسجد جامع ابوذر: میدان ابوذر خیابان ابوذر خیابان شهید برادران ،حسنی خیابان قزوین خیابان کارگر میدان انقلاب اسلامی دانشگاه تهران

۳. مسجد مظهری: خیابان قزوین میدان قزوین خیابان کارگر جنوبی میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

۴. مسجد امام زمان (عج): خیابان آزادی تقاطع خیابان بهبودی میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

۵. مسجد ابوالصدق: خیابان امام خمینی (ره) - خیابان کارون - خیابان آزادی میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

۶. مسجد حضرت مهدی (عج): خیابان ستارخان میدان توحید خیابان توحید خیابان آزادی میدان انقلاب اسلامی دانشگاه تهران

۷. مسجد الجواد (ع): میدان هفتم تیر خیابان کریمخان میدان ولی عصر (عین الله تعالی فرجه الشریف) بلوار کشاورز، دانشگاه تهران

۸. مسجد امام جعفر صادق (ع): فلکه اول صادقیه خیابان ستارخان خیابان توحید خیابان آزادی میدان انقلاب اسلامی دانشگاه تهران

۹. مسجد حضرت امیر (ع): خیابان کارگر شمالی میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

۱۰. مسجد جامع رسول اکرم (ص): تهرانسر، بلوار شاهد بلوار تهرانسر میدان کمال الملک بزرگراه شهید لشگری، خیابان آزادی خیابان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

منبع: فارس

625021