نوروز امسال کدام استان از لحاظ گردشگری اول و در سکوی نخست ایستاد؟

روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور اعلام کرد: استان فارس با 6 میلیون بازدید کننده از اماکن تاریخی و فرهنگی در سکوی نخست ایستاد.
تصویر نوروز امسال کدام استان از لحاظ گردشگری اول و در سکوی نخست ایستاد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، از فارس؛ روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی کشور گفت: بیش از ۶ میلیون نفر بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی تحت پوشش وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نوروز ۱۴۰۳ ثبت شده است.

در ادامه گزارش آمده است: ثبت این آمار از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ است که آثار تاریخی استان فارس با ثبت ۱میلیون و 373هزار و 372 نفر بیشترین بازدیدکننده را داشته است و براساس پایش انجام شده از آمار در مدت زمان در نظر گرفته شده، پس از فارس، استان‌های اصفهان ۵۵۶ هزار و ۶۶۱ نفر، تهران و موزه‌های ستادی ۳۶۹ هزار و ۹۵۰ نفر، خوزستان ۲۲۷ هزار و ۴۰۱ نفر، خراسان رضوی ۱۹۵هزار و ۵۷۳ نفر، کرمانشاه ۱۶۳ هزار و ۵۹۴ نفر، کرمان ۱۵۵؟هزار و ۶۴۱ نفر، آذربایجان شرقی ۱۱۳هزار و ۴۰۷ نفر، لرستان ۱۰۷ هزار و ۶۰۷ نفر و همدان ۱۰۵هزار و ۱۴۶ نفر دارای بیشترین میزان بازدیدکننده هستند.

در میان موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی در سراسر کشور از لحاظ بیشترین تعداد بازدیدکننده هم حافظیه با 408هزار و 982 نفر، رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش: تخت جمشید با 321 هزار و ۵۱۴ نفر، سعدیه با ۲۲5 هزار و 600 نفر، مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد با ۱۴۹هزار و ۴۹۸ نفر، ارگ کریم خانی با ۱۴۰هزار و ۹۶۳ نفر، باغ فین با ۱۳۲هزار و ۸۴۰ نفر، کاخ‌موزه چهلستون با ۱۲۳هزار و ۶۶۱ نفر، پاسارگاد با ۱۲۳هزار و ۶۰۲ نفر، عمارت عالی قاپو با ۱۱۳هزار و ۹۳۲ نفر و سازه‌های آبی شوشتر با ۱۱۱هزار و ۱۳۹ نفر قرار دارند.

گفتنی است، از لحاظ بیشترین میزان فروش بلیت موزه و اماکن فرهنگی به ترتیب مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد، مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان، مجموعه میراث جهانی تخت جمشید، حافظیه، مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران، سعدیه، باغ فین، ارگ کریم خانی، کاخ موزه چهلستون و قلعه فلک الافلاک قرار دارند.

624930