وقوع روزانه پنج هزار فقره تصادف رانندگی و ترسیم الکترونیکی کروکی‌ها در تهران

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ از وقوع روزانه پنج هزار و ۲۰۰ فقره تصادف رانندگی در این شهر خبر داد و گفت: هر روز ۴۰۰ برگه کروکی الکترونیک مربوط به این حوادث توسط پلیس راهور ترسیم و صادر می‌شود.
تصویر وقوع روزانه پنج هزار فقره تصادف رانندگی و ترسیم الکترونیکی کروکی‌ها در تهران

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ احسان مومنی روز چهارشنبه اظهار کرد: ماموران راهور از ۱۳ آذر امسال با استفاده از تبلت به صورت رسمی طرح کروکی‌های الکترونیکی صادر می‌کنند.

به گفته وی، روند کار بدین صورت است که وقتی شهروندی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس می‌گیرد، نزدیکترین مامور به محل حادثه اعزام، علت حادثه مشخص و به جای کروکی کاغذی، از طریق تبلت و به صورت الکترونیکی این کار انجام می‌شود.

وی با اشاره به مزیت کروکی الکترونیک به کاغذی افزود: در برگه‌های کاغذی باید تمام اطلاعات مانند نام و نام خانوادگی، شماره وسیله نقلیه نوشته می‌شد ولی داخل این تبلت‌ها با یک شماره کد ملی، اطلاعات راننده مقصر و غیرمقصر به صورت بر خط برای کارشناس ما نشان داده می‌شود.

وقوع روزانه پنج هزار فقره تصادف رانندگی و ترسیم ۴۰۰ کروکی الکترونیک در تهران

سرهنگ مومنی ادامه داد: در این تبلت‌ها اطلاعات وسیله نقلیه نیز نمایش داده می‌شود و افسر فقط کافیست اطلاعات وسیله نقلیه را ثبت و علت تصادف را ثبت کند و نیازی نیست که کاغذی در این بین رد و بدل شود.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اضافه کرد: پیامکی برای راننده غیر مقصر ارسال شده و او با همین پیامک به بیمه شخص ثالث مقصر در حادثه مراجعه می‌کند و بیمه مکلف هست با شماره کد رهگیری که راننده غیر مقصر در اختیار دارد وارد سامانه خود شده و خدمات به شخص غیرمقصر ارائه دهد.

وی یادآور شد: در واقع شرکت‌های بیمه به صورت برخط با این سامانه و تبلت‌ها در ارتباط هستند و سوابق را بررسی کرده و خسارت غیرمقصر را پرداخت می کنند.

سرهنگ مومنی تاکید کرد: حُسن خوبی که ترسیم الکترونیکی کروکی‌ها دارد اینکه از تصادفات صوری و صحنه سازی‌ها جلوگیری می‌شود؛ وقتی کروکی کاغذی بود برخی افراد شیاد و کلاهبردار کروکی کاغذی را دستکاری کرده و عددها و خسارت‌ها را جابجا می‌کردند که در این نوع کروکی دیگر این امکان وجود ندارد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در حال حاضر برای دریافت خسارت تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال اصلا نیازی به کروکی نیست.

به گفته وی، از زمانی که کار با این تبلت‌ها شروع شده همکارانم روزانه ۴۰۰ کروکی ترسیم و تنظیم کرده‌اند که قبل از آن آمار ترسیم کروکی کاغذی روزانه ۲۰۰ برگ بود.

منبع: ایرنا

611896