تشریح وضعیت بودجه شهرداری تهران در سال آینده

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اعلام کرد: در جریان بررسی بودجه سال آینده شهرداری تهران معتقدیم کار اصلی در مناطق صورت می گیرد؛ لذا بودجه مناطق ۵۸ درصد افزایش یافت.
تصویر تشریح وضعیت بودجه شهرداری تهران در سال آینده

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد آخوندی در نشست خبری صبح امروز خود با تشریح وضعیت بودجه شهرداری تهران در سال آینده گفت: در جریان بررسی بودجه سال آینده شهرداری تهران، توجه ویژه‌ای به حوزه حمل و نقل و ترافیک شد؛ بگونه‌ای که بودجه ساخت و تعمیرات مترو، خرید و نوسازی اتوبوس، خرید تاکسی های جدید و نوسازی این ناوگان و برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی در بودجه امسال مورد توجه قرار گرفت.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری در حوزه تملکات برای احداث بزرگراه‌های اصلی با مشکل روبه رو است که بر همین اساس برای تملک در این پروژه‌ها از جمله بزرگراه یادگار امام، شوشتری و بروجردی، بودجه مشخصی برای تملک پیش بینی شده است، گفت: نیمی از بودجه سال آنیده به حمل و نقل اختصاص دارد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه یکی دیگر از ویژگی های بودجه سال آینده شهرداری تهران کاهش سهم بودجه هزینه ای به ۳۶ درصد است، گفت: ۶۴ درصد بودجه سال آینده تملک دارایی و سرمایه‌ای و تملک دارایی مالی است که اتفاق خوبی است.

آخوندی با بیان اینکه در حوزه درآمدی همواره بحث درآمد پایدار و ناپایدار وجود داشته است، ادامه داد: اصل کار درآمد پایدار حاصل از ارزش افزوده است که نسبت به لایحه پیشنهادی شهرداری ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است و بر همین اساس ۶۴ درصد بودجه حاصل تملک دارایی سرمایه‌ای و مالی است و با توجه به اینکه ناچار به کاهش بودجه به ۱۳۵ هزار میلیارد تومان بودیم، بودجه مناطق شهرداری کاهش پیدا نکرد؛ چراکه معتقدیم کار میدانی و اصلی در مناطق صورت می گیرد؛ لذا بودجه مناطق ۵۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

وی ادامه داد: پلیس راهور ارتباط مستقیم با مردم و کنترل ترافیک تهران دارد و با تصویب شورای شهر هزار میلیارد تومان برای بخش‌های مختلف پلیس راهور در نظر گرفتیم تا موجب ارتقاء کیفیت خدمات آنها به مردم باشد.

منبع: ایسنا

611504