چرا دیتاسنترها (اتاق سرور) به سیستم اطفا حریق Fm200 نیاز دارند؟

سیستم اطفا حریق Fm200 یک ابزار بی‌خطر برای انسان است. این سیستم به‌راحتی برای مشاغل مختلف بدون توجه به بزرگی و کوچک‌بودن، نصب و تطبیق داده می‌شود و برای هر کسب‌وکاری به‌ویژه کارهایی با دارایی‌های ارزشمند مانند: دیتاسنترها (اتاق سرور)، موزه‌ها، نمایشگاه هنری، امکانات پزشکی، ذخیره‌سازی اسناد و کشتی‌ها ایده‌آل است.
تصویر چرا دیتاسنترها (اتاق سرور) به سیستم اطفا حریق Fm200 نیاز دارند؟

به گزارش سایت خبری پرسون،سیستم اطفا حریق Fm200 یک ابزار بیخطر برای انسان است. این سیستم بهراحتی برای مشاغل مختلف بدون توجه به بزرگی و کوچکبودن، نصب و تطبیق داده میشود و برای هر کسبوکاری بهویژه کارهایی با داراییهای ارزشمند مانند: دیتاسنترها (اتاق سرور)، موزهها، نمایشگاه هنری، امکانات پزشکی، ذخیرهسازی اسناد و کشتیها ایدهآل است. این سیستم برای تاسیسات صنعتی یک دارایی باارزش بالا و حساس است که عوامل پاککننده را پس از تبخیر در محل باقی نمیگذارد و ازنظر الکتریکی نارسانا است.

محصول مذکور، ویژگی سازگاری با محیطزیست و پتانسیل صفر برای تخریب لایه ازون را دارد که باعث میشود انتخاب مناسبی برای جایگزین بسیاری از برنامههای دیگر باشد. این مبحث، به معرفی کامل سیستم اطفا حریق، مزایا، کاربرد و بهترین مرکز خرید میپردازد.

سیستم اطفا حریق Fm200 چیست؟

اطفا حریق دارای گاز بیرنگ و غیر سمی کربن، هیدوروژن و فلوئور است. آتش جهت رشد به گرما، منبع سوخت، اکسیژن و واکنش زنجیرهای نیاز دارد. این ترکیب شیمیایی با قطع واکنش و حذف گرما، آتش را سرکوب و متوقف میکند. خلاف بقیه روشهای اطفا حریق، سیستمFm200 اکسیژن را جایگزین نمیکند و به محیطزیست اجازه میدهد تا برای انسان ایمن بماند ویژگی بیرنگ آن دید را بهخطر نمیاندازد و باعث میشود ساکنان با خیالراحت از ساختمان خارج شوند. این روش یک راهحل ایدهآل برای محافظت از داراییهای با ارزش بالا در مناطق اشغالشده است.

دقت کنید که گاز موجود در آن، براساس توصیههای سازنده سمیت کم و خطرات حاد ایجاد نمیکند. همچنین بخارهای آن هیچ تأثیری بر پوست یا چشمها نمیگذارند. این سیستم، گرما یا رادیکالهای آزاد در واکنش شیمیایی مثلث آتش را حذف میکند. مثلث آتش موارد اکسیژن، گرما و سخت را شامل میشود. گاز حاصل، خاصیت بیرنگ، بیبو و غیررسانای الکتریکی دارد. به همین دلیلی بهترین سیستم اطفا حریق اتاق سرور است. این سیستم ضدحریق، با عامل تمیز جهت ارائه حداکثر کاهش آتش و حداقل تلفات طراحی شده است.

این گاز فاقد برومین یا کلرین است و تأثیر مخربی روی لایه ازون ندارد. این گاز با غلظت 7درصد ﺑﺎﻋﺚ ﻣﯽ‌ﺷﻮد ﻧﺴﺒﺖ ﻗﺪرت اطفاﮐﻨﻨﺪﮔﯽ آن در واﺣﺪ ﺟﺮمﺗﺎ ﺣﺪ زیادی اﻓﺰایش پیدا کند. بهعلت غلظت کم این گاز، تأثیر مخربی بر سیستم عروقی و تنفسی نمیگذارد. این دستگاه با نام دیگر هپتا فلوروپروپان، ترکیبی از فلوئور، هیدروژن و کربن دارد ﻃﺒﻖ اﺳﺘﺎﻧﺪارد تأثیر آن روی ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻋﺮوﻗﯽ (NOAEL) 9درصد است.

این سیستم سریع از دتکتورهای نمونهبردار هوا مکنده دود لیزری جهت تشخیص سریع دود استفاده میکند و در 10 ثانیه باعث توقف آتش میشود. توجه داشته باشید که در این سیستم، باید بهصورت سالانه فشار گیج و درجه عقربه چک شود تا افت فشار آن کمتر از 25 یا 45 بار نداشته باشد. اگر فشار درجه کمتر از مقدار استاندارد بود باید شارژ مجدد انجام بگیرد.

شرایط نگهداری سیستم اطفا حریق FM200

از تجهیزهای این کپسولها میتوان به شیربرقی فعالساز، سیلندر فرماندهنده، شیلنگ فشارقوی تخلیه و نازل مخصوص جهت تخلیه محیط اشاره کرد. اجرای این سیستم برای اتاق سرور، کامپیوتر و مرکز داده به اجرای لولهکشی جهت سایت مورد نظر نیاز است. از دیگر ملزومات اجرای این سیستم، مهارکردن سیلندر توسط براکت را میتوان نام برد.

ویژگیهای سیستم اطفا حریق FM200

سیستم اطفا حریق Fm200 برای نصب در فضاهای اشغالی ایمن است. این سیستم جهت خاموشکردن آتش فعال میشود و اثری از خود باقی نمیگذارد. حفاظت فوقالعاده سریع آن در برابر آتش که در عرض چندثانیه به کمترین سطوح میرسد، ویژگی شگفتانگیز آن بهشمار میآید. این دستگاه، آتشسوزیهای معمولی، الکتریکی و مایعات قابل اشتعال را قبل از ایجاد آسیب متوقف میکند.

این سیستم در سیلندرها بهطور مایع و تحتفشار نیتروژن ذخیره میشود و همین به صرفهجویی در میزان فضای ذخیرهسازی کمک میکند. از مزیت آن میتوان به آسیبنرساندن به تجهیزهای حساس، نیاز کم به تمیزی، اثر سریعو دوستدار محیطزیست اشاره کرد. این ماده تمیز با ترکیبی از مکانیسمهای شیمیایی و فیزیکی آتش را خاموش میکند. برای استفاده در فضاهای اشغالی بدون ترس از کمبود اکسیژن بیخطر است. این به پرسنل اجازه میدهد تا ببینند، نفس بکشند و با خیال راحت منطقه آتش را ترک کنند.

هنگامی که داراییهای حیاتی انسانها در معرض خطر هستند، نمیتوان به حداقل حفاظت در برابر آتش بسنده کرد. .اینسیستم پیشرفته یک انتخاب برتر در این زمینه محسوب میشود.

این دستگاه با طیف وسیعی از کاربردها، تجهیزهای حساس الکتریکی، مصارف صنعتی و استفاده از مایع قابل اشتعال حفاظت عالی در برابر آتش ارائه میدهد. بهعلت باقینگذاشتن اثر آلودگی، تمیزکردن پرهزینه آن در این عمل حذف میشود و با مراقبت در برابر حریق بدون آب در زمان کم، هزینه را به حداقل میرساند. سیستم Fm200 در عرض چندثانیه به سطح خاموشی میرسد و ایجاد خسارت را متوقف میکند.

این سیستم سریعترین فناوری حفاظت اطفا حریق است. زمانی که آتش به این سرعت خاموش شود آسیب کمتر، هزینه تعمیر کم، افزایش ایمنی، کاهش زمان خرابی و اختلال در تجارت نحوه طراحی سیستم را نیز بهدنبال خواهد داشت. همچنین از ویژگیهای ارزشمند این سیستم میتوان به عدم هدایت الکتریکی و بازهزمانی محدود برای حضور در جو اشاره کرد.

کاربرد سیستم اطفا حریق FM200

این دستگاه، کمترین فضا را اشغال میکند و با داشتن خصوصیت بدون آب، روشی کارآمد برای مناطق مختلف با ارزش بالا بهمنظور مهار سریع آتشسوزی و حداقلرساندن تلفات است. هیچگونه پسماند از خود بر جای نمیگذارد. آتش فقط زمانی رخ میدهد که 3 عنصر گرما، اکسیژن و منبع سوخت وجود داشته باشد. بنابراین، برای اینکه این دستگاه بتواند آن را خاموش کند، باید حداقل یکی از اجزای این "مثلث آتش" مختل شود.

مکانیسم خاموشکردن اولیه، جذب گرما است که در آن عنصر گرما را از مثلث حذف میکند. در بسیاری از صنایع مختلف از این دستگاه استفاده میکنند. در کتابخانه، موزه، مراکز مخابراتی، انبارهای رنگ، فضای دارای ماشینآلات صنعتی، اتاق پمپ، آزمایشگاه، انبار دارویی، تجهیزها، اتاق ژنراتور اضطراری و صندوقهای بانکی کاربرد رایجی دارد.

خرید سیستم اطفا حریق FM200

بهترین مجموعه برای خرید این سیستمها، شرکت پیشگام گستر راتین است که در مورد انواع راهحل ویژه خطر آتشسوزی، نصب و درک بهتر برای انتخاب بهترین گزینه تاسیسات، مشاوره عالی ارائه میدهد. از مهمترین مزیتهای این سیستم و محصولات پیشگام گستر، میتوان به عرضه یک راه مقرونبهصرفه و عالی برای کاهش ریسک، کمکردن زمان از کارافتادگی احتمالی و بهبود ایمنی کارکنان اشاره کرد.

جمعبندی

سیستم اطفا حریق Fm200 با سابقه حفاظت از حیاتیترین و غیرقابل تعویض دارایی جهان، بهطور گسترده در سراسر جهان پذیرفته میشود. این دستگاه امن، خطرهای ناشی از آتشسوزی را بهطور مؤثری کاهش میدهد و کمترین آسیب را به محیطزیست، انسان و تجهیزهای موجود وارد میکند. درصورت بروز مشکل، متخصصین مجرب در این زمینه میتوانند برای تعمیر هر نقص کوچک کمک کنند. تعمیر این سیستم به کارشناسان باتجربه و لوازم یدکی اصلی نیاز دارد. کارشناسان شرکت پیشگام گستر راتین میتوانند درزمینه خرید بهترین محصول و نصب این سیستم اعلام و اطفای حریق، اطلاعات جامعی را در اختیار مشتریان قرار دهند.

منبع: ratingostar.com

600094