معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران خبر داد:

اتوبوس‌های برقی بهمن‌ وارد کشور می‌شود

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران از نصب هزار کارتخوان در اتوبوس‌ها خبر داد و گفت: اتوبوس‌های برقی بهمن‌ماه وارد کشور می‌شود.
تصویر اتوبوس‌های برقی بهمن‌ وارد کشور می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، محسن هرمزی امروز _دوشنبه هجدهم دی‌ماه_ در دومین نشست «شهرگفت» با محوریت حمل و نقل در پردیس پارک ملت، اظهار کرد: اساس کارم را بر مبنای اثرگذاری در حوزه ناوگان گذاشتم.

وی افزود: سال ۹۰ با توجه به قراردادهای متروی تهران و کلانشهرها که عمدتاً با چین منعقد می‌شد واگن‌ها وارد پایتخت شد و ما فقط ساخت بدنه را انجام دادیم و تاکنون فقط گاهی بدنه را تغییر دادیم.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه در سفر مدیریت شهری به چین، داخلی سازی بوژی واگن‌ها محقق شده است، گفت: تولید قطار ملی نیز به مراحل مطلوبی رسیده است.

هرمزی با بیان اینکه تمام ناوگان حمل و نقل عمومی چین پس از دوران کرونا تغییر و برقی شده و از آلودگی خبری نیست، افزود: ۴۰ درصد خودروهای شخصی در کشور چین برقی سازی شده است.

وی با ببان اینکه تهران از ترافیک و آلودگی هوا رنج می‌برد، افزود: انعقاد قرارداد برای ورود دو هزار دستگاه اتوبوس برقی، ۲۵ هزار دستگاه تاکسی برقی، ۱۰ هزار ون و ۱۰۰ هزار موتور برقی گامی منعقد شده است و برای نمونه دو دستگاه اتوبوس‌و تاکسی برقی تا بهمن‌ماه وارد کشور می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: در نظر داریم طی دو سال آینده پروژه تراموای مسیر آزادی-تهرانپارس را عملیاتی کنیم.

هرمزی ادامه داد: خودروهای برقی را در محدوده طرح ترافیک گسترش خواهیم داد، و استفاده از موتورسیکلت‌های برقی را هم با کمک مردم توسعه می‌دهیم.

طی ۲ سال اخیر ۵ برابر دوره پنجم مدیریت شهری اتوبوس به شهر اضافه شده است

وی با اشاره به عقب‌ماندگی تاریخی زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی در سال‌های گذشته در پایتخت، گفت: امروز با کمبودهای جدی در حوزه تاکسیرانی و اتوبوسرانی مواجه هستیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: در دوره قبل تنها ۱۳۰ دستگاه اتوبوس وارد شهر شد، اما ششمین دوره مدیریت شهری اولویت را بر نوسازی زیرساخت‌های فرسوده حمل‌ونقل عمومی قرار داد و تاکنون ۷۴۰ دستگاه اتوبوس وارد شده است.

هرمزی با بیان اینکه علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته فاصله زیرساخت‌های عمومی با ایده‌آل‌ها زیاد است، گفت: فرایند اورهال اتوبوس‌های فرسوده همزمان با واردات اتوبوس‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی افزود: امید می‌رود تا پایان امسال عملیات بازسازی ۵۰۰ دستگاه اتوبوس، ۱۸ متری بی‌آرتی به پایان برسد، و همچنین ابتدای سال آینده ۱۲ قطار مترو اورهال می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از نصب سامانه کارت‌خوان‌های جدید در اتوبوس‌ها خبر داد و افزود: بالغ بر ۱۰۰۰ کارتخوان جدید در اتوبوس‌های خصوصی شهر نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

هرمزی گفت: در تلاش هستیم تا با مشارکت نخبگان و صاحب‌نظران طرح جدید ترافیک تهران تهیه و تدوین شود زیرا طرح فعلی موجبات مردگی مرکز شهر را فراهم کرده است.

وی افزود: با ادغام طرح ترافیک و طرح زوج و فرد می‌توان محدوده طرح را کاهش داد، البته باید مقررات خاصی را برای تردد خودروهای برقی به ویژه در محدوده مرکز شهر لحاظ کرد.‌

منبع: ایمنا

575484