6 نکته مهم خرید ماشین لباسشویی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، تنوع بالایی از لباسشویی با کارایی‌های متفاوت در بازار موجود هستند. قبل از خرید ماشین لباسشویی که متناسب با نیاز شما باشد، نکاتی وجود دارد که با رعایت آن‌ها محصولی که خریداری می‌کنید از کیفیت شست‌وشو و دوام خوبی برخوردار خواهد بود. در این مقاله به بررسی 6 نکته مهم خرید ماشین لباسشویی خواهیم پرداخت. همراه ما باشید.
تصویر 6 نکته مهم خرید ماشین لباسشویی

به گزارش سایت خبری پرسون، مسائل و نکات زیادی وجود دارند که در خرید ماشین لباسشویی از اهمیت بالایی برخوردار هستند. هرچه اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید، خرید راحت‌تری را تجربه خواهید کرد.

اندازه و ظرفیت لباسشویی

لباسشویی‌ها در سایز و ظرفیت‌های متفاوتی تولید می‌شوند. هنگام خرید لباسشویی باید به تعداد نفرات خانواده توجه کرده و بر اساس نیازتان، ظرفیت مورد نظر را انتخاب کنید؛ به‌عنوان‌مثال برای خانواده‌ای با جمعیت 4 نفر، لباسشویی با ظرفیت 9 کیلوگرم مناسب است.

از دیگر نکاتی که باید به آن توجه کنید سایز ماشین لباسشویی است. باید با توجه به فضایی که قصد قرار دادن لباسشویی را در آن دارید، سایز مورد نظر را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که باید فضای اضافی برای سیم و سایر اتصالات هم در نظر بگیرید.

میزان مصرف انرژی

از مهم‌ترین نکاتی که در انتخاب لباسشویی باید به آن توجه شود «استاندارد بودن و میزان مصرف انرژی» آن است. میزان مصرف آب و انرژی از پارامترهایی هستند که اهمیت بالایی را برای خریداران دارند. روی تمامی وسایل الکترونیکی برچسب انرژی وجود دارد که از حروف A تا G به‌منظور نشان دادن میزان مصرف انرژی استفاده شده است. A+++ میزان مصرف کم انرژی را در وسیله‌های برقی نشان می‌دهد.

تنظیم درجه حرارت و زمان شست‌وشو

قابلیت تنظیم درجه حرارت آب این امکان را به شما می‌دهد تا به‌راحتی لباس‌هایی که نیاز به شست‌وشو با آب گرم دارند را از لباس‌هایی که با آب سرد باید شسته شوند، جدا کرده و نگرانی بابت خراب شدن لباس‌ها نداشته باشید. تنظیم مدت زمان شست‌وشو ازجمله قابلیت‌های مهم در لباسشویی است که به شما این امکان را می‌دهد تا زمان‌هایی که عجله دارید، مدت زمان شست‌وشو را تنظیم نمایید.

6 نکته مهم خرید ماشین لباسشویی

ضمانت و خدمات پس از فروش

دارا بودن ضمانت و خدمات پس از فروش از سمت نمایندگی که ماشین لباسشویی را از آن خریداری می‌نمایید از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه کنید.

تسمه دار یا بدون تسمه بودن

مدل‌هایی که بدون تسمه هستند، لرزش و تولید صدای کمتری داشته و از عمر مفید بیشتری برخوردار هستند؛ همچنین شایان ذکر است که مدل بدون تسمه قیمت بیشتری نسبت به مدل تسمه‌دار دارد.

هزینه ماشین لباسشویی

عوامل مختلفی بر روی قیمت ماشین لباسشویی تأثیرگذار هستند. از این رو توصیه می‌شود قبل از خرید ماشین لباسشویی بودجه خود را تعیین کرده؛ سپس متناسب با هزینه‌ای که می‌خواهید پرداخت نمایید محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید.

6 نکته مهم خرید ماشین لباسشویی

انواع ماشین لباسشویی

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، تنوع بالایی از مدل‌های مختلف لباسشویی در بازار وجود دارد که شما عزیزان قادر هستید با توجه به نیازتان، محصول مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

1.ماشین لباسشویی درب از جلو

بیشترین مدل لباسشویی که در بازار دیده می‌شود، مدل لباسشویی درب از جلو است. این مدل لباسشویی به دلیل سهولت در استفاده و همچنین ویژگی‌ها و قابلیت‌های متنوعی که دارد در لیست پر فروش‌ترین‌ها قرار گرفته است. از ویژگی‌های این مدل می‌توان به شست‌وشو با حداقل رطوبت در چرخش مدور، کم مصرف بودن و کاهش زمان خشک کردن اشاره کرد. ظرفیت این مدل لباسشویی از 4 الی 24 کیلوگرم است.

2.ماشین لباسشویی درب از بالا

این مدل لباسشویی دارای مخزن بزرگ‌تر نسبت به مدل لباسشویی درب از جلو است، همین مسئله موجب می‌شود تا مصرف آب بیشتری نیز داشته باشد. لباسشویی درب از بالا، شست‌وشوی لباس‌ها را به‌صورت چرخشی انجام می‌دهد. این مدل دارای محدودیت از نظر حالات شست‌وشو است که کاربردهای آن را کاهش می‌دهد. سروصدای نسبتاً زیادی تولید کرده و ظرفیت آن 3 الی 7 کیلوگرم است.

3.ماشین لباسشویی دو قلو

ماشین لباسشویی‌های دو قلو خود به سه دسته تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • ماشین لباسشویی دو قلو درب از جلو
  • ماشین لباسشویی با درب از بالا
  • ماشین لباسشویی با یک درب از جلو و یک درب از بالا

این لباسشویی از ظرفیت بالایی برخوردار است که معمولاً خانواده‌های پرجمعیت از آن استفاده می‌کنند. در این مدل لباسشویی معمولاً مخزن سمت چپ مخصوص شست‌وشو و مخزن سمت راست مخصوص خشک کردن است.

4.ماشین لباسشویی سطلی

ماشین لباسشویی سطلی قیمت پایین‌تری نسبت به ماشین لباسشویی اتوماتیک درب از جلو داشته و مصرف انرژی آن کم‌تر است. بارگیری و تخلیه لباس‌ها از این لباسشویی کمی دشوار است. اگر فضای کافی دارید این لباسشویی گزینه می‌تواند مناسبی برای شما باشد. این مدل لباسشویی دارای ظرفیت 4 تا 25 کیلوگرم است.

6 نکته مهم خرید ماشین لباسشویی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی از فروشگاه زومیت

فروشگاه زومیت از معتبرترین و پربیننده‌ترین مجله‌های فارسی زبان در حوزهٔ فناوری و منبع اصلی اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی عمیق محصول و... است که به شما در خریدی راحت‌تر و ارزان‌تر کمک می‌کند. برای اطلاع و مقایسه قیمت انواع ماشین لباسشویی‌های ایرانی و خارجی مانند قیمت ماشین لباسشویی بوش کافی است از قسمت منوی محصولات، وارد صفحه ماشین لباسشویی شده و قیمت مدل‌های مختلف را بررسی نمایید.

کلام آخر

در این مقاله با شما همراه بودیم تا نکات مهم خرید ماشین لباسشویی را با هم بررسی کنیم. در زومیت این امکان برای شما عزیزان فراهم شده تا بتوانید قیمت ماشین لباسشویی از برندهای ایرانی گرفته تا خارجی را مانند قیمت ماشین لباسشویی اسنوا، کنوود، دوو و... را بررسی کرده و محصول مورد نظر خود را به‌آسانی و با کم‌ترین قیمت خریداری نمایید.

منبع: zoomit.ir

559173