یک فعال اجتماعی زاگرس به نمایندگان مجلس پیشنهاد داد

تصویب کلان پروژه تنها راه توسعه زاگرس

این کلان پروژه، باید زنجیر وار همه ی زاگرس را به هم متصل و با کمک صنایع پایین دست و مراکز علمی ، تخصصی و تحقیقاتی اشتغال پایدار را در این محدوده سامان دهد
تصویر تصویب کلان پروژه تنها راه توسعه زاگرس

به گزارش سایت خبری پرسون، علی مصطفی نژاد فعال اجتماعی زاگرس نشین، طی یک یادداشتی خطاب به نمایندگان در آستانه تصویب برنامه هفتم توسعه خواستار یک کلان پروژه برای دامنه زاگرس شد که همه استان های زاگرس نشین را به هم متصل و از توسعه مطلوب برخوردار کند.

وی در یادداشت خود آورده است"

*تصویب کلان پروژه تنها راه توسعه زاگرس*


▫️نمایندگان محترم استانهای زاگرس در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی

باسلام

در شهریور ۱۴۰۲ اینجانب به نمایندگی از سرزمین لرستان طی نامه ای از همه شما خوبان درخواست نمودم در برنامه هفتم توسعه،‌ زاگرس بایست با هم و در کنار هم و در برخی طرح ها به صورت مشترک دیده شود.
همانگونه که مستحضرید، هدف برنامه هفتم توسعه ، تحقق عدالت اجتماعی با رویکرد مناطق کم برخوردار است.

متاسفانه ، آمارها نشان می دهد کلیت زاگرس نسبت به دیگر سرزمین ها، از همه برنامه ها عقب تر است و این عقب ماندن چنانچه جبران نشود، پیامدهای ناگواری در بر خواهد داشت که برخی از آنها غیر قابل جبران خواهد بود.راه برون رفت از این رویداد ناگوار ، ایجاد پروژه های بزرگ ،‌ گسترده و یا به اصطلاح اقتصاد دانان "کلان پروژه" است .
"کلان پروژه" بایست همه ی گستره ی سرزمین زاگرس را در بر گیرد. همچنین بایست آلاینده نباشد که نعمت خدادادی محیط زیست سرزمینمان را مخدوش نماید و نیز کلان پروژه ، باید زنجیر وار همه ی زاگرس را به هم متصل و با کمک صنایع پاین دست و مراکز علمی، تخصصی و تحقیقاتی اشتغال پایدار را در این محدوده سامان دهد.
بنابراین با توجه به شرایط و ویژگی منحصر به فرد اقلیم زاگرس "پیشنهاد ایجاد قطب ویژه دامپروری زاگرس در این جغرافیای سرزمینی ارایه گردیده است" ایده ای بر مبنای ظرفیت منطقه ای که باید با ساعت ها و ماه ها جلسه و گفتمان با کارشناسان‌ و صاحبان خرد و اندیشه و توسعه محور این مهم صورت پذیرد.
البته، نگارنده حدود ده سال است پیگیر تحقق این طرح با ارایه پیشنهاد هزار دامداری هزار راسی در هزار روستای زاگرس هستم و در برخی استان‌ها با حضور در جلسات شورای معاونین استان مقدمات آن را فراهم و مصوباتی نیز اخذ نموده ام.

اینک و در این زمان که در مراحل پایانی برنامه هفتم توسعه هستید ، می طلبد این طرح به عنوان کلان پروژه زاگرس از سوی همه ی نمایندگان مجلس این حوزه جغرافیایی در برنامه هفتم توسعه گنجانیده شود . باشد که با هماهنگی و همدلی بهتر و بیشتر بتوان گام های ارزنده ای را برای این سرزمین برداریم.
اینجانب آمادگی دارم بدون هیچ گونه چشم داشتی از ابتدا تا حصول نتیجه در کنار دلسوزان زاگرس برای پیشبرد این طرح عظیم قرار گیرم.

"منتظر رهنمود و نگاه خیرخواهانه شما مسولان خوب سرزمین زاگرس و پیشبرد طرح فوق هستم"

به امید بالندگی همه زاگرس
علی مصطفی نژاد
فرزند لرستان

منبع: پُرسون

558835