به شهادت رسیدن ۳۲ تن در بیمارستان الشفاء غزه

مدیرکل بیمارستان‌های غزه با اشاره به وضعیت اسفناک بیماران در بیمارستان الشفاء به دلیل نبود امکانات اعلام کرد که تاکنون ۳۲ بیمار و کودک در نتیجه کمبودها به شهادت رسیدند.
تصویر به شهادت رسیدن ۳۲ تن در بیمارستان الشفاء غزه

به گزارش سایت خبری پرسون، مدیرکل بیمارستان‌های غزه امروز (دوشنبه) اظهار کرد: صدها زخمی وجود دارند که قادر به ترک بیمارستان الشفاء (در غزه) نیستند.

این مسوول فلسطینی در ادامه گفت: صحبت‌های مقامات رژیم اشغالگر درباره ارائه سوخت در واقع تحقیر جهان است، حجم سوخت ارائه شده تنها برای یک ساعت کافی است.

او در ادامه تاکید کرد: هیچ جای امنی برای انتقال بیماران، زخمی‌ها و نوزادان نارس از بیمارستان الشفاء وجود ندارد.

همچنین این منبع افزود: هیچ جای امنی برای زخمی‌ها وجود ندارد و ما روز گذشته نیز خواستار انتقال خودروهای آمبولانس مصری شدیم. در نتیجه کمبود تجهیزات پزشکی، ۳۲ بیمار و کودک در داخل بیمارستان الشفاء به شهادت رسیدند.

جنبش حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را علیه مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. تل‌آویو در پاسخ به این عملیات - که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته - قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز کرده و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری می‌کند.

امروز (دوشنبه) جنگ غزه در حالی وارد سی‌وهشتمین روز خود شد که نبردهای شدیدی بین مقاومت فلسطین و ارتش اشغالگر در چندین منطقه در نوار غزه ادامه دارد. بارزترین این مناطق اطراف بیمارستان الشفاء در شهر غزه است که عملاً از کار افتاده است. همچنین اشغالگران به حملات شدید خود به مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهند.

به گزارش وزارت بهداشت غزه، بمباران هوایی و عملیات زمینی ارتش اشغالگر در نوار غزه تاکنون منجر به شهادت بیش از ۱۱ هزار فلسطینی از جمله ۴۵۰۶ کودک شده است. همچنین بر اثر این حملات ۲۷ هزار تن مجروح شده‌اند.

منبع: مهر

548436