جشنواره هنرهای شهری مشهد برگزار شد:

85 اثر برگزیده در راه استقبال از بهار 1403

رئیس اداره هنری و تبلیغات فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد، گفت: ۸۵ اثر هنری در بخش‌های مختلف جشنواره هنرهای شهری مشهد برگزیده شد.
تصویر 85 اثر برگزیده در راه استقبال از بهار 1403

به گزارش سایت خبری پرسون، علی مسافری رئیس اداره هنری و تبلیغات فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در این خصوص اظهار کرد: پانزدهمین دوره از جشنواره هنرهای شهری به مناسبت استقبال از بهار 1403 برگزار و در بخش‌های مختلف از جمله آذین‌بندی، هنرهای نوری، دیوارنگاری، نمادهای موقت شهری، به همراه بخش هنرهای مردمی فراخوان داده شد.

وی ادامه داد: فراخوان شرکت در این جشنواره در تیرماه منتشر و تا اواسط مهرماه این مهلت برای حضور هنرمندان تمدید گردید و از اوایل آبان‌ماه داوری در خصوص آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره آغاز شد.

مسافری در خصوص نحوه داوری آثار در جشنواره امسال توضیح داد: در داوری‌های امسال، به نوآورانه بودن اثر هنری، ایده‌های خلاقانه در راستای موضوعات جشنواره، دقت درخصوص همسو بودن آثار با جشنواره و همچنین به اصالت آثار توجه شد.

رئیس اداره هنری و تبلیغات فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد همچنین تصریح کرد: در جشنواره هنرهای شهری امسال هزار و 700 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که از این تعداد 85 اثر در بخش‌های مختلف این جشنواره از جمله نقاشی دیواری 5 اثر، نمادهای شهری 23 اثر، هنرهای نوری 9 اثر و آذین‌بندی 28 اثر هنری انتخاب شد.

مسافری در خصوص بخش هنرهای مردمی این جشنواره افزود: در این بخش با همکاری سایر نهادهای فرهنگی و هنری شهر مشهد و انتشار فراخوان مجزا زمینه مشارکت گسترده مردم و علاقه‌مندان حضور در رویداد هنرهای شهری مشهد فراهم شد.

وی تصریح کرد: امسال نیز با حمایت‌های خوب شورای اسلامی شهر و شهردار مشهد عرصه مشارکت گسترده هنرمندان در فضای شهری مشهد بیش از گذشته فراهم شد و امیدواریم با همکاری سایر نهادهای هنری شاهد برگزاری رویداد به یادماندنی استقبال از بهار 1403 و همچنین ماه مبارک رمضان باشیم.

منبع: تسنیم

548129