اختصاص بودجه مدیریت بحران برای پیشگیری از سیل در مازندران

استاندار مازندران گفت: برای آینده استان مازندران قرار شد آب منطقه‌ای و ستاد مدیریت بحران گزارش دقیق و بررسی میدانی از تمام مناطقی که احتمال سیل در آنها وجود دارد انجام شود تا ما اقدامات پیشگیرانه را با تکمیل بودجه‌ای که از محل ستاد مدیریت بحران با دستور وزیر تخصیص خواهد یافت، انجام دهیم.
تصویر اختصاص بودجه مدیریت بحران برای پیشگیری از سیل در مازندران

به گزارش سایت خبری پرسون، .سید محمود حسینی پور امروز در حاشیه بازدید وزیر کشور از مناطق سیل زده غرب مازندران در جمع خبرنگاران، با اشاره به خسارات وارد شده ناشی از سیل به چالوس و شهرستان عباس آباد اظهار کرد: با توجه به سیلی که در منطقه عباس آباد، کلاراباد،چالوس، نور، سوادکوه و شرق استان اتفاق افتاد رئیس ستاد مدیریت بحران کشور و دو تن از معاونان وزیر برای بازدید میدانی از مناطق سیل زده حضور پیدا کردند.

وی افزود: در این بازدید میدانی که از ۷ صبح شروع شد بخشی از اماکنی که دچار آسیب شدند از جمله منازل و زمین‌های کشاورزی مورد بازدید وزیر کشور و هیئت همراه قرار گرفت.

استاندار مازندران با تاکید براینکه یک سری زیرساخت‌ها در پیشگیری از بحران سیل باید اصلاح شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه در حریم رودخانه‌ها بحث ساخت و سازها مطرح است متاسفانه اغلب آنها به صورت کاملا غیرمجاز انجام شد که مورد نظر وزیر بود که باید توجه بیشتری صورت گیرد.

استاندار مازندران گفت: برای لایروبی رودخانه‌ها و اقدامات فنی در این زمینه، باید در حوزه آبخیزداری انجام شود تا در آینده شاهد تخریب ناشی از سیل نباشیم.

حسینی پور با بیان اینکه یکی از موضوعات در این بازدید تعیین میزان خسارت وارد شده است که مقرر شد خسارات با دقت مورد ارزیابی قرار گیرد تا به اطلاع وزیرکشور برسد، یادآور شد: برای آینده استان مازندران قرار شد آب منطقه‌ای و ستاد مدیریت بحران گزارش دقیق و بررسی میدانی از تمام مناطقی که احتمال سیل در آنها وجود دارد انجام شود تا ما اقدامات پیشگیرانه را با تکمیل بودجه‌ای که از محل ستاد مدیریت بحران با دستور وزیر تخصیص خواهد یافت، انجام دهیم.

وی ادامه داد: این بازدید که با حضور نمایندگان مازندران انجام شد نکاتی هم توسط مردم آسیب دیده مستقیما با وزیر مطرح شد و همه این‌ها جمع بندی و در قالب مصوبه ستاد مدیریت بحران استان ابلاغ خواهد شد.

منبع: مهر

547764