کنفرانس خبری وزرای خارجه آمریکا، اردن و مصر

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که رژیم صهیونیستی باید هر اقدام ممکنی را برای حفاظت از غیرنظامیان اتخاذ کند.

تصویر کنفرانس خبری وزرای خارجه آمریکا، اردن و مصر

به گزارش سایت خبری پرسون، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری با ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن و سامح شکری، وزیر خارجه مصر با تکرار این ادعا که «اسرائیل حق دفاع از خود را دارد»، گفت: اما باید هر اقدام ممکنی را برای حفاظت از غیرنظامیان اتخاذ کند.

بلینکن گفت: آتش بس در حال حاضر به حماس این امکان را خواهد داد تا به باز استقرار خود بپردازد و آنچه را که انجام داده است، تکرار کند.

وی عنوان داشت: درمورد ایجاد کانال‌هایی جهت رساندن کمک‌ها به غزه توافق کردیم. آنچه که در حال حاضر وارد نوار غزه می‌شود، کافی نیست.

وزیر خارجه آمریکا اظهار کرد: هدف ما پایان دادن به درگیری در غزه در راستای تحقق صلح در منطقه با وجود تفاوت در دیدگاه‌ها است.

وی افزود: اردن و مصر دو شریک هستند که با ما برای صلح در منطقه تلاش می‌کنند. امروز برای تلاش جهت تحقق صلح پایدار در منطقه جمع شده‌ایم. ما به استفاده از نفوذ خود جهت ممانعت از گسترش دامنه جنگ توسط هر طرفی پایبند هستیم.

وزیر خارجه آمریکا خاطرنشان کرد: تلاش‌های مشترک ما در افزایش انتقال کمک‌های انسانی به غزه مهم است. ما امروز درخصوص راه‌های تسهیل و تسریع در رساندن کمک‌ها به غزه صحبت کردیم. ما امروز درمورد نیاز به حفاظت از غیرنظامیان فلسطین گفتگو کردیم.

منبع: مهر

546916