هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای خوزستان

اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به تقویت سامانه ناپایدار همراه با بارش باران، رگبار و رعد و برق از روز چهارشنبه هشدار سطح نارنجی صادر کرد.
تصویر هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای خوزستان

به گزارش سایت خبری پرسون، در این اطلاعیه آمده است: این وضعیت جوی از اوایل وقت روز چهارشنبه تا نخستین ساعات روز پنجشنبه هفته جاری پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس این هشدار هواشناسی، نوع مخاطره شامل رگبار باران و رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید و انتظار ریزش تگرگ در مناطق مستعد است که بارندگی در ارتفاعات شمالی، شمال شرقی و شرقی به ویژه شهرستانهای صیدون، دزپارت، باغملک و ایذه قابل انتظار است.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: از اواسط وقت امروز سه شنبه وزش باد متوسط تا شدید با احتمال تندباد لحظه‌ای به ویژه در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی و برخاستن گرد و خاک موقت و همرفتی پیش‌بینی می‌شود.

محمد سبزه زاری فزود: شمال خلیج فارس نیز در این مدت مواج و گاهی همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود و برای بعد از ظهر پنج شنبه و روز جمعه آسمان صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد متوسط قابل انتظار است.

وی با اشاره به اینکه با پیش‌بینی کاهش نسبی دما با خروج این سامانه ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته امیدیه با ۳۷.۴ و ایذه با ۱۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداقل دمای اهواز ۲۲ و حداکثر ۳۵.۳ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

بر اساس این گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به ورود سامانه بارشی از اوایل وقت روز سه شنبه تا اوایل روز پنجشنبه هشدار سطح زرد صادر کرده بود.

منبع: ایرنا

545221

مطالب مرتبط