پیام های تسلیت در پی قتل داریوش مهرجویی

مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، موزه سینمای ایران و سازمان هنری رسانه‌ای اوج با انتشار پیام‌هایی درگذشت فیلمساز بزرگ داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر را تسلیت گفتند.
تصویر پیام های تسلیت در پی قتل داریوش مهرجویی

به گزارش سایت خبری پرسون، این مرکز با انتشار پیامی درگذشت فیلمساز بزرگ داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر را تسلیت گفت.

در این پیام نوشته شده است: «امروز برای سینمای ایران و دوستدارانش، روزی دردناک است. نام داریوش مهرجویی با تاریخ سینما گره خورده، نه تنها با موج نو و خونی تازه که در رگ‌های سینمای رخوت زده آن سال‌ها جاری کرد. با شور و عشق و زندگی که در همه آثارش جاری بود.

با فیلم مهم «گاو» فصلی تازه در سینمای ایران گشود و با «هامون»، «لیلا»، «اجاره نشین‌ها»، «پری» و «مهمان مامان»، تاریخ این سرزمین و زنان و مردانش را در قالب تصویر به یادگار گذاشت.

درگذشت او، این چنین تکان دهنده و اندوه‌ساز، پایانی شایسته برای هنرمند بزرگی نیست که بیش از هر چیز «زندگی» را ستایش می‌کرد. افسوس و صددریغ که با قلبی شکسته و چشمانی اشکبار، خاطرات او را در ذهنمان مرور خواهیم کرد.

مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی درگذشت داریوش مهرجویی سینماگر بزرگ و همسرش وحیده محمدی‌فر را به خانواده محترم این دو هنرمند فقید، جامعه سینمای ایران و دوستداران این سینماگر تسلیت می‌گوید.»

تسلیت موزه سینما برای درگذشت داریوش مهرجویی

موزه سینمای ایران نیز در پیامی درگذشت داریوش مهرجویی را تسلیت گفت. متن این پیام بدین شرح است: «سینمای ایران بزرگمردی را از دست داد؛ بزرگمردی که نگاه حرفه‌ای، هنرمندانه، دلسوزانه و آثار ماندگار او قطعا ستودنی است و همواره یاد او با آثاری همچون «اجاره نشین‌ها»، «گاو»، «هامون» و «پری» در اذهان مردم باقی خواهد ماند.

موزه سینمای ایران با نهایت تاسف و تاثر درگذشت ناباورانه و دردناک داریوش مهرجویی کارگردان نامدار سینمای ایران و همچنین همسرش وحیده محمدی‌فر را به جامعه هنری ایران تسلیت گفته و از خداوند متعال برای داریوش مهرجویی غفران الهی و آرامش ابدی و برای بازماندگان صبرو اجر مسئلت داریم.»

تسلیت سازمان هنری رسانه‌ای اوج

سازمان هنری رسانه‌ای اوج هم درگذشت ناباورانه داریوش مهرجویی و همسرش را تسلیت گفت. در بیانیه این سازمان آمده است: «درگذشت ناباورانه و تاثر برانگیز داریوش مهرجویی کارگردان و نویسنده نامدار سینمای ایران و همسرشان را به جامعه فرهنگی و هنری ایران تسلیت عرض کرده و برای ایشان غفران الهی را مسئلت می‌نماید.»

تسلیت رییس سازمان سینمایی سوره/روح سینمای ایران جریحه‌دار شد

در پی درگذشت داریوش مهرجویی کارگردان نامدار سینمای ایران، حمیدرضا جعفریان رییس سازمان سینمایی سوره متن تسلیتی را منتشر کرد.

در پی درگذشت ناگهانی و تاسف‌بار کارگردان بزرگ سینمای ایران داریوش مهرجویی و همسرشان، حمیدرضا جعفریان رییس سازمان سینمایی سوره پیام تسلیتی را منتشر کرد.

متن این پیام تسلیت به شرح زیر است: «خبر درگذشت ناگهانی داریوش مهرجویی، کارگردان کهنه‌کار و مؤلف، کام خانواده سینمای ایران را تلخ و روح سینما را جریحه‌دار کرده است. خانواده‌ای که بخشی از هویت و آبروی خود را در تمام سال‌های گذشته از پاسداشت میراث بزرگانش به ارث برده است.
نسل‌های مختلف سینماگران ایرانی، عشق و علاقه خود به هنر هفتم را مرهون تلاش‌های نسلی هستند که داریوش مهرجویی یکی از سرآمدان آن بود. کارگردانی که حالا یادگارهایش در حافظه سینمای ایران به یادگار مانده و خود عازم خانه ابدی شده است.

برای این کارگردان گرانقدر سینما و همسرشان، غفران و آرامش آرزومندم و این ضایعه تلخ را به همه دوست‌داران سینمای ایران تسلیت می‌گویم.»

پیام تسلیت مدیرعامل فارابی درپی ضایعه درگذشت داریوش مهرجویی

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در پیامی ضایعه درگذشت هنرمند شاخص سینمای ایران، «داریوش مهرجویی» را به خانواده بزرگ سینمای ایران تسلیت گفت.

در متن پیام تسلیت مجید زین العابدین مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی آمده است: «همه به سوی او بازمی‌گردیم، ضایعه فقدان ‌کارگردان برجسته و هنرمند شاخص‌ سینمای ایران، استاد مرحوم داریوش مهرجویی و همسرشان موجب تأثر و تألم خاطر عمیق شد. این حادثه و ضایعه تلخ را به جامعه شریف سینمای ایران و همچنین تمامی علاقمندان سینمای جریان ساز مرحوم مهرجویی تسلیت می‌گویم.

آثار این هنرمند با دانش و سینماگر خلاق در بیش از ۶۰ دهه فعالیت هنری به یادگار مانده است. از پروردگار مهربان برای زندگی ابدی او و همسر مرحومه‌اش مغفرت و رحمت واسعه و برای فرزندان دلبندش صبر و شکیبایی مسئلت می‌نمایم.»

داریوش مهرجویی کارگردان سینمای ایران، شب گذشته در ویلایی در فردیس کرج به همراه همسرش به قتل رسید. مرکز اطلاع رسانی پلیس البرز ساعت یک بامداد امروز اعلام کرد که علت فوت این کارگردان باسابقه کشورمان از سوی پلیس در دست بررسی است که به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

مرکز اطلاع رسانی قوه قضاییه نیز بامداد امروز به نقل از رییس کل دادگستری البرز به جزئیات قتل داریوش مهرجویی و همسرش پرداخت و اعلام کرد: روز گذشته قتل داریوش مهرجویی فیلمساز، نویسنده و کارگردان به همراه همسرش خانم وحیده محمدی فر در ویلای شخصی واقع در زیبادشت فردیس رخ داد که با صدور دستور قضایی، بلافاصله دادستان فردیس به همراه بازپرس ویژه قتل و تیم ویژه بررسی صحنه جرم در محل قتل حاضر شدند. همچنین به بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب فردیس، دستورات قضایی لازم برای بررسی موضوع و شناسایی و بازداشت متهمان به پلیس آگاهی استان البرز صادر شده است.

مهرجویی متولد سال ۱۳۱۸ خورشیدی و از کارگردان‌های نامدار سینمای ایران است که فیلم‌های مطرحی همچون هامون، دایره مینا، گاو، اجاره‌نشین‌ها، سارا، پری، لیلا، مهمان مامان و سنتوری را ساخته است.

منبع: روابط عمومی

533832

مطالب مرتبط