افزایش سرسام‌آور کارمزدهای بیت کوین؛ علت چیست؟

بیت کوین (BTC) اخیراً به دلیل افزایش سرسام‌آور کارمزدهای تراکنش‌های خود، تحت فشار فروش قرار گرفته است؛ زیرا مقدار Gas به بالاترین حد در دو سال اخیر رسیده است و بازیکنان محبوب و تأثیر‌گذار در حوزه ارزهای دیجیتال مانند صرافی Binance را مجبور به تعلیق برداشت‌ها کرده است.
تصویر افزایش سرسام‌آور کارمزدهای بیت کوین؛ علت چیست؟

به گزارش سایت خبری پرسون، بر اساس داده‌های درون زنجیره‌ای، گرفتن پوزیشن شورت بیت کوین در بین معامله‌‎گران صرافی رمزارز BitMEX به بالاترین سطح دو ماهه خود رسیده است.

با وجود تمام اتفاقات دو روز گذشته، کارمزدهای گس بیت کوین هیچ نشانه‌ای از سرد شدن و کاهش ندارند. طی 24 ساعت گذشته، کارمزد Gas بیت کوین بار دیگر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. WhaleWire خاطرنشان کرد که در حال حاضر به طور میانگین برای هر تراکنش بیت کوین 30.91 دلار هزینه کارمزد باید پرداخت شود و بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که در کوتاه مدت این مقدار به بالاترین سطح تاریخی خود خواهد رسید.

همان‌طور که قبلاً نیز در اخبار رمزارزنیوز اطلاع‌رسانی شده بود، تقاضای شدید برای بیت کوین Ordinals با نام Bitcoin NFT دلیل اصلی افزایش در هزینه‌های Gas بوده است. شرکت ارائه‌دهنده داده‌های بلاکچینی گلسنود توضیح می‌دهد که، بیت کوین با تقاضای بسیار بالایی برای فضای بلوک روبه‌رو است که توسط توکن‌های BRC-20 با استفاده از نوشتارهای متنی و حروف ترتیبی استفاده می‌شود. این برای ماینرها درآمدزایی بیشتری را به دنبال داشته است؛ زیرا هزینه متوسط پرداختی برای هر بلوک به 2,905 بیت کوین رسیده است که نزدیک به قله‌های قبلی روند صعودی است.

بدون شک، عوامل مهم سیاسی و اقتصادی دیگری نقش اساسی در تعیین مسیر قیمت بیت کوین در آینده خواهند داشت.

منبع: رمزارز نیوز

484830