انتشار سالانه ۱۵۰ میلیون جلد کتاب برای دانش‌آموزان کشور

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وظیفه تالیف یک هزار عنوان کتاب درسی توسط سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی، از انتشار ۱۵۰ میلیون جلد کتاب در سال برای دانش‌آموزان کشور خبر داد.
تصویر انتشار سالانه ۱۵۰ میلیون جلد کتاب برای دانش‌آموزان کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الاسلام و المسلمین علی لطیفی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان خوزستان اظهار کرد: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ماموریت‌های گوناگونی در حوزه تعلیم و تربیت دارد که یکی از آن‌ها تدوین و تالیف یک هزار عنوان کتاب درسی است.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت توجه به محتوای کتب درسی در تحقق سند تحول بنیادین، خاطرنشان کرد: یکی از ماموریت‌های سازمان، تدوین و تالیف کتب درسی و نظارت بر روند چاپ و انتشار کتب در سطح کشور است و بر این اساس در سال بالغ بر ۱۵۰ میلیون جلد کتاب برای نزدیک به ۱۶ میلیون دانش‌آموزان چاپ و منتشر می‌شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه تربیت دینی دانش آموزان ضرورتی فراگیر در سطح نظام تعلیم و تربیت است، گفت: تحقق تحول تمام ساحتی منوط به توجه به بسترسازی برای تربیت عبادی، دینی و اخلاقی دانش‌آموزان است و این امر باید به صورت جدی در دستور کار متولیان تعلیم و تربیت قرار گیرد.

483594