هم کلام با دختر ۸ ساله کوهنجانی قهرمان آسیا

دختر کاراته‌کار ۸ ساله کوهنجانی معلول گفت: با توجه به قطعی آرنج دست چپ تا مچ موفق به کسب قهرمانی آسیا که در تابستان در اصفهان برگزار گردید صاحب مدال طلا شده‌ام.
تصویر هم کلام با دختر ۸ ساله کوهنجانی قهرمان آسیا

گزارش سایت خبری پرسون از فارس، دختر بچه ۸ ساله‌ کوهنجانی با قطعی آرنج صاحب مدال‌های استانی و قهرمانی آسیا شده است.

دختر ۸ ساله از منطقه محروم کوهنجان از توابع سروستان استان فارس که به صورت مادر‌زادی با محروم بودن از آرنج به پایین دست چپ به دور از چشمان مسئولان کاراته و مدیران ورزش استان با اعتماد به نفس فوق‌العاده خود در مسابقات مختلف ورزش کاراته مدال‌های رنگارنگ کشوری و طلای قهرمانی در میان ۶ کشور آسیایی که در تابستان سال جاری در اصفهان برگزار شد در کارنامه موفق خود دارد.

وی با توجه به کسب افتخار برای استان فارس، کشور و آسیا همچنان مظلومانه مغفول و گمنام مانده است و این قهرمان کسی نیست جز فاطمه ثنا صمیمی.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار پرسون در فارس مبنی بر این که چگونه با این وضعیت جسمی به ورزش آن‌هم کاراته که نیاز به ۲ دست‌ دارد روی آورده‌ گفت: از ابتدای تولد به صورت کاملا مادرزادی از آرنج و مچ دست نداشته و این نقص عضو باعث نشد که مرا از ورزش مورد علاقه‌ خود کاراته دور کند.

صمیمی افزود: مشوق‌هایم ابتدا مربی‌ خودم فاطمه کرمی سپس پدر و مادرم به گونه‌ای که هفته‌ای ۳ روز پدرم برای تمرین مرا به شیراز می‌برد از این بابت از وی قدردانی می‌کنم.

صمیمی در مورد اینکه تاکنون چند مدال در مسابقات مختلف کسب کرده‌، خاطر نشان کرد: هم‌اکنون دارای ۶ مدال طلا و آخرین آن در مسابقات آسیایی که در سال جاری در اصفهان برگزار شد موفق به کسب قهرمانی آسیا شدم، تعجب مسئولان کشوری و آسیایی نسبت به دختری با قطع عضو توانسته صاحب چنین عنوان آسیایی شود آن‌هم در مسابقاتی که تمامی ورزشکاران از نعمت سلامتی کامل ۲ دست برخوردار بودند را وا داشت.

صمیمی در پاسخ به این سوال که حاضر است با این وضعیت جسمی در مسابقات جهانی شرکت کند، عنوان کرد: قطعی آرنج و یا هرعضو دیگر بدنم هرگز مرا از آرزوهای شخصی، فعالیت‌های اجتماعی به ویژه حضور در مسابقات کاراته سبک شوتوکان محروم سازد و آن را تا کسب عنوان قهرمانی جهان و افتخار برای کشور عزیزم دست از مبارزه بر نمی‌دارم.

وی در پاسخ به اینکه از مسئولان و مدیران استانی چه انتظار و توصیه‌ای دارد بیان داشت: هیچ خواسته‌ای از آنان برای شخص خود نداشته اما در خواست می‌کنم به ورزشکاران مناطق محروم اهمیت بیشتری قائل شوند و آن‌ها را فراموش نکنند و با عمل از ورزشکاران به ویژه جوانان و نوحوانان حمایت و پشتیبانی کنند.

پدر دختر قهرمان آسیا در این مصاحبه اختصاصی گفت: دخترم تا ۶ ماه در سالن ورزشی، واقع در کوهنجان مشغول تمرین بود که بنا به عللی مربی کاراته به باشگاه نیامد و تمرین فاطمه متوقف شد.

ایمان صمیمی اضافه کرد: به خاطر علاقه و اصرار دخترم هفته‌ای ۳ جلسه برای تمرین وی را به شیراز می‌برم.

وی ابراز داشت: از مسئولان ورزشی استان درخواست دارم به مناطق محروم و مملو از جوانان و نوجوانان ورزشکار و ورزش دوست را فراموش نکنند.

462423