سالانه ۲۹۰ هزار مترمربع فرش دستبافت در آذربایجان غربی تولید می شود

سرپرست معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی بااشاره به اینکه در حال حاضر ۲۳۴ کارگاه قالی بافی در استان فعال است، خاطر نشان کرد: در سطح استان ۷۲ هزار بافنده فرش شناسایی شده است.
تصویر سالانه ۲۹۰ هزار مترمربع فرش دستبافت در آذربایجان غربی تولید می شود

به گزارش سایت خبری پرسون،فرهمند با اشاره به اینکه صادرات فرش دستبافت استان به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم انجام می شود، تصریح کرد: میزان صادرات مستقیم از مرزهای استان بسیار کم است اما میزان صادرات به صورت غیرمستقیم سالانه ۲۰میلیون دلار است.

سرپرست معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی با بیان اینکه تجار فرش دستبافت استان را از تهران و تبریز خریداری و صادر می کند،گفت: تجار چندان راغب و مشتاق به کشف بازارهای جدید نیستند و از مسیر قدیمی صادرات استفاده می کنند.

فرهمند بااشاره به اینکه در حال حاضر ۲۳۴ کارگاه قالی بافی در استان فعال است، خاطر نشان کرد: در سطح استان ۷۲ هزار بافنده فرش شناسایی شده است.

وی اظهار کرد: ازبین بافنده های فرش شناسایی شده در استان، ۱۲هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و ۹۶۰۰ نفر تحت پوشش بیمه صندوق اجتماعی، کشاورزی، روستایی و عشایری هستند.

سرپرست معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت استان در خصوص عمده مشکلات بافندگان فرش نیز افزود: بیمه، افزایش قیمت مواد اولیه به دنبال نوسانات ارزی از عمده دغدغه های قالیبافان استان است.

منبع:ایسنا

458822