پرسون از اجاره سنگین میز و صندلی در بهشت زهرا گزارش می دهد؛

خواب آلودگی نهادهای نظارتی درباره بزرگترین آرامستان کشور/ خدمات رسانی گران و ضعیف

بهشت زهرای تهران به عنوان بزرگترین آرامستان کشور به حساب می آید و روزانه پذیرای هزاران نفر از هموطنان برای مراسمات تدفین و تصدی دل بازماندگان است.
تصویر خواب آلودگی نهادهای نظارتی درباره بزرگترین آرامستان کشور/ خدمات رسانی گران و ضعیف

به گزارش سایت خبری پرسون، برگزاری مراسم تدفین، سوم، هفتم ، چهلم و سالگرد از جمله برنامه هایی است که بازماندگان در مزار عزیز از دست رفته شان برگزار می کنند؛ در این بین هزینه های زیادی برای کرایه میز، صندلی، چادر، سماور، رومیزی و.....از سوی شرکت های خدماتی بهشت زهرا از بازماندگان طلب می کنند.

البته این هزینه های سنگین بدون حساب کتاب شرایطی هم دارد؛ این است که برای مراسم چهلم و سالگرد بازماندگان باید به شکل اینترنتی ثبت در خواست دهند که خود این امر موجب به زحمت افتادن بازماندگان می شود که غم از دست دادن عزیزشان را دارند.در گزارش پیش رو نگاهی به این خدمات گران قیمت شده که در ادامه می خوانید:

اجاره دو متر پارچه در یک ساعت 120 هزار تومان

برای بررسی این موضوع به قطعات جدید بهشت زهرا مراجعه کرده ایم؛ چرا که در این قطعات اموات تازه دفن شده اند و بازماندگان بیشتر مراسم را برگزار می کنند.

یکی از بازماندگان در قطعه 305 که خود را اکبری معرفی می کند، گفت: دو عدد میز برای پذیرایی مراسم سالگرد مادرم اجاره کردیم که برای این مراسم دو ساعت 120 هزار تومان اجاره میز از ما دریافت کردند.

وی ادامه داد: آن زمانی که این میزها را آوردند مشاهده کردیم بسیار کثیف است و در خواست دادیم تا رومیزی نیز برای این دو میز بیاورند که برای این دومتر پارچه رومیزی که از جنس پارچه ساده بود 120 هزار تومان نیز طلب کردند.

اکبری ادامه داد: هیچ گونه خدماتی سازمان بهشت زهرا به بازماندگان نمی دهد و تنها برای پول است که خدمات رسانی دارند، سوالی که وجود دارد این است که یک این نوع وسایل مورد نیاز شرکت های خدماتی در این نقطه از تهران است و کار جدید و خدمات نوینی ارائه نمی دهند که بخواهند منتی بر سر شهروندان بگذارند؛ دوم اینکه اجاره یک ساعت یا نهایتا دو ساعت وسایل از جمله میز با این هزینه کمی بی انصافی است، اگر تنها دو میز 120 هزار تومان را در سه برنامه سه ساعته کرایه دهند 360 هزار تومان برای اجاره تنها دو میز در روز از مردم پول دریافت می کنند که پیش از این میزان در آمدزایی می کنند.اجاره یک ساعت صندلی 8 هزار تومان است ، صندلی از جمله تجهیزاتی است که در مراسمات بهشت زهرا مورد اجاره قرار می گیرد؛ این روزها بازماندگان باید برای هر یک عدد صندلی 8 هزار تومان پرداخت کنند.

رحیم یکی از بازماندگانی است که در قطعه 307 بهشت زهرا مراسم چهلم پدرش را برگزار کرده است؛ او که دل پری از هزینه های سازمان بهشت زهرا زیر مجموعه شهرداری تهران دارد؛ گفت: درست ساعت دو ظهر مراسم چهلم برگزار شد که چند قبر آن طرف تر مراسم دیگری بود که صندلی ها از آن مراسم به مراسم ما انتقال داده شد.

وی ادامه داد: پس از پایان این مراسم ساعت 3 مجددا مراسم دیگری در چند متر آن طرف تر از مزار پدرم وجود داشت که مجدد صندلی ها به آن نقطه انتقال داده شد.

رحیم افزود: با یک حساب کتاب ساده پی خواهیم برد که چه هزینه و منبع در آمدی این شرکت های خدماتی کسب خواهند کرد؛ چرا که 60 صندلی هر صندلی 8 هزار تومان که در مجموع 480 هزار تومان تنها در یک ساعت و در این سه ساعت نزدیک به یک میلیون و 500 هزار تومان کسب در آمد شد.

سایه بان 250 هزار تومانی

یکی از شهروندان که شاهد گفتگو خبرنگار پرسون با این بازمانده است، نیز معتقد است: سازمان بهشت زهرا عنوان می کند که این شرکت ها مربوط به بخش خصوصی است؛ اما هزینه را از شرکت های خدمات کسب می کنند و بدون هزینه و کسب درآمد اجازه فعالیت به این شرکت ها را نمی دهد.

وی که تمایلی ندارد نامش را در این گزارش درج کنیم، گفت: برای یک سایه بان 250 هزار تومان برای مدت یک ساعت کسب می کنند که هزینه بسیار سنگینی را برای بازماندگان به وجود می آورد و سازمان بهشت زهرا نیز توجه به این خدمات گران نمی کند چرا که در آمد از این شرکت ها حتما کسب می کند.

او برای تائید صحبت هایش گفت: در زمان مراسم تشیع جنازه در همجواری ورودی سالن تطهیر بهشت زهرا به نوعی دم گوش مدیران این سازمان اتاق اجاره تحهیزات قرار دارد که نشان از این می دهد که مسئولان سازمان بهشت زهرا کاملا در جریان این خدمات گران هستند.

سازمان تعزیرات حکومتی به خدمت گران بهشت زهرا ورود کند

چند ماهی است که علیرضا زاکانی شهردار تهران محمدجواد تاجیک را به عنوان مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) منسوب کرده است، تاجیک که فردی جوان و انقلابی است هنوز در این مدت نتوانسته اقدامی ارزشمند را در بهبود خدمات رسانی به شهروندان ارائه دهد؛ اما انتظار وجود دارد این مدیر جوان بتواند در زمینه این گرانی ورود پیدا کند و نگذارد هزینه بالایی از جیب مرد دریافت شود.

429679