یادآوری چند نکته به آقای اژه‌ای!

در منابع دینی ما، حق در دو دستۀ کلی و مهم قرار داده شده است،«حق الناس» و «حق‌ا...»، اما در همه موارد «حق الناس» بر «حق‌ا...» ارجحیت داده شده وتأکید گشته است که تضییع «حق‌ا...»، در قیامت قابل عفو و بخشش است، اما پایمال کردن «حق الناس» جز با کسب رضایت مردم، قابل عفو وجبران نیست.
تصویر یادآوری چند نکته به آقای اژه‌ای!

به گزارش سایت خبری پرسون، سیدعلی میرباقری استاد دانشگاه نوشت: دراین رابطه دو روایت مسجل از رسول گرامی اسلام (ص) برای اثبات این ادعا کفایت می‌کند: «ویل لمن استطال على مسلم قانتقص حقه= وای بر کسی که با بیداد گری، حق انسان مسلمانی را ضایع کند» و « ان ا... تعالى لایقدس أمه لایعطون الضعیف منهم حقه= خدای متعال امتی را که حق ضعیفان درآن پایمال شود نکوهش میکند» (هردوحدیث از نهج الفصاحه) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی،«حق الناس» را بالاتر از «حق‌ا...» می‌شناسد و می‌فرماید: «خروج از عهده حق الناس، سخت تر از عهده حق‌ا... است». این موارد، وظیفه مدیران و هیأت حاکمه را در نظام جمهوری اسلامی، بسیار سنگین، حساس و پر مسؤولیت جلوه می‌دهد و کوتاهی در رعایت حقوق حقه مردم، یا ضایع کردن آن حق‌ها، تحت هر عنوان و در هر شکل وشرایطی که صورت گیرد، گناهی بزرگ وغیر قابل بخشش است و اعتقاد به اینکه، حق الناس، همان حقوقی است که خداوند متعال به انسان و قانون اساسی جمهوری اسلامی بر همان مبانی دینی به مردم ایران اعطا کرده است، امری بدیهی و روشن است.

فلذا نادیده گرفتن این حقوق، یا مخالفت با آن و ضایع کردنش، درتقابل و جنگ با خدا و مردم قرارمی گیرد و خسارتش فراوان و عقوبتش بسی سنگین وغیرقابل جبران خواهد بود. جناب آقای اژه‌ای، اگر این مقدمه را می‌پذیرید بعید است که به عنوان رئیس قوه قضائیه و مسئول نظارت بر اجرای صحیح قانون و دفاع از حق الناس و در کسوت روحانی متدین و با سابقه بخواهید در تقابل و جنگ با خدا و مردم قرار بگیرید و در مورد اتفاقاتی که متاسفانه در زندان‌های ایران خیلی نادر هم نیست و با کمال تاسف خیلی‌ها به عنوان یک موضوع عادی با آن برخورد می‌کنند باید برخوردی در خور شان روحانیت و نظام جمهوری اسلامی بکنید. انتظار می رود با تشکیل یک کمیسیون تحقیق و تفحص کارشناسی و با نظارت برخی از نهادهای مردمی و شخصیت‌های حقوقی و سیاسی مورد اعتماد، صاحبان واقعی نظام که مردم هستند را در جریان یافته‌‌ها، قرار دهید و برخورد با خاطیان و رسیدگی به جرایم آنها را در اولویت قرار دهید.

ریاست محترم قوه قضائیه! تاریخ نشان داده است، کشورها و ملت‌هایى که حق الناس در میان آنان رعایت نمى‌گردد، دچار هرج و مرج شده و بسرعت از هم پاشیده و نابود خواهند شد! مردم انتظار دارند همه قواى حاکم در کشور و به‌خصوص قوه قضائیه که به‌نوعى ناظر بر دو قوه دیگر هم هست، درمورد اتفاقات اخیر افشاء شده درزندان اوین و همه زندان‌هاى کشور بشکلى عمل کند که براى همیشه تاریخ درس عبرتى باشد براى همه خطاکارانى که خود را فراتر از قانون می‌دانند و دست به‌حرکاتى می‌زنند که نه خداو نه نظام اسلامى و نه قانون، ازآن حمایت نمى‌کنند و هیچ مبناى اخلاقى و شرعى نداشته و ندارد!

توجه: مطلب مندرج صرفا دیدگاه نویسنده است و رسانه پرسون در قبال آن هیچ موضعی ندارد.

منبع: آرمان ملی

335488