معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش:

استان یزد در زمینه تربیت دانش آموز تراز ایرانی_ اسلامی پیشتاز است

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه بهره گیری از معارف دینی به ویژه در حوزه قرآن یکی از مبانی اصلی و اساسی این حوزه است گفت: استان یزد در زمینه تربیت دانش آموز تراز از استان های پیشتاز است که نتیجه اقدامت خوب همکاران ما در اداره کل قرآن،عترت و نماز آموزش و پرورش بوده و این اداره را در بین 5 استان برتر کشور قرار داده است.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، در جهت برگزاری اولین جشنواره هنر قرآنی دانش، به مناسبت ایام الله دهه فجر و ولادت حضرت زهرا(س) محفل انس با قرآن کریم در پژوهش سرای برازنده مقدم یزد با حضور معاون فرهنگی و پرورشی، رئیس اداره کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش ، معاون فرهنگی اوقاف استان و تنی چند از مسئولان آموزشی برگزار شد.

حسینعلی ملانوری در این مراسم با اشاره به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ساعت های زیربنایی آن گفت: اهداف این سند تنها محدود به برنامه های آموزشی نبوده و بر مبنای 6 ساعت تربیتی درحوزه های تربیت اعتقادی وعبادی ، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، زیستی و شناختی ، زیبایی شناختی و هنری و علمی و فناوری پایه گذاری شده و حوزه های تربیتی تمام ساعتی دانش آموزارن را رقم زده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه بهره گیری از معارف دینی به ویژه در حوزه قرآن یکی از مبانی اصلی و اساسی این حوزه است گفت: وقتی دانش آموزی بخواهد به عنوان دانش آموز تراز ایرانی_اسلامی که مورد نظر سند تحول است تربیت شود تا بتواند بعد از تحصیل امورات خود را به طور احسنت در جامعه دنبال کند باید از یک تربیت تراز برخوردار باشد.

ملانوری تصریح کرد: استان یزد در زمینه تربیت دانش آموز تراز از استان های پیشتاز است که نتیجه اقدامت خوب همکاران ما در اداره کل قرآن،عترت و نماز آموزش و پرورش بوده و این اداره را در بین 5 استان برتر کشور قرار داده است.

وی ادامه داد: البته برخورداری از انسان های توسعه یافته فعال در حوزه قرآنی، همچنین بهره مندی از اساتید برجسته نه فقط در این مقطع بلکه در ادوار گذشته نیز در این پیشرفت و بالندگی تاثیرگذار بوده است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنانش یکی از اهداف مهم آموزش و پرورش در زمینه تحقق تمام ساعتی سند تحول بنیادین را استفاده از پتانسیل بین بخشی دستکاه ها دانست و گفت: استقبال خوب دانش آموزان از برگزاری چنین محافلی و کسب تجربه در محضر اساتید حاضر در آن، رشد اعتقادی و عبادی آنان را رقم خواهد زد و بر همین اساس از خانواده ها درخواست داریم زمینه های حضور دانش آموزان در چنین جلساتی را فراهم آورند.

ملانوری با بیان اینکه تلاش کردیم تا اکثر برنامه ها با محوریت دانش اموزان انجام شود اظهار داشت: معتقدیم باید زمینه آزمون وخطا برای دانش آموزان به عنوان مدیران آینده فراهم شود تا در کنار بهره مندی از تجارب اساتید بزرگوار در زمینه عملی هم کسب تجربه نموده تا شاهد تربیت مدیرانی مجرب، متعهد و اموزش دیده برای نقش آفرینی در آینده کشور باشیم.

در ادامه این مراسم معنوی، تعدادی از قاریان دانش اموز به تلاوت آیات وحی پرداخته و قاری بین المللی به بیان نقاط ضعف و قوت آنان پرداخت.

اجرای مداحی و تلاوت قرآن کریم توسط استاد سید جوادحسینی قاری بین المللی قرآن کریم از دیگر بخش های این مراسم بود که 4200 دانش آموز یزدی به صورت زنده از طریق شبکه شاد در این محفل انس نورانی شرکت داشتند.

گفتنی است اولین جشنواره هنر قرآنی دانش باهدف تقویت بنیه معرفتی و تربیتی دانش آموزان با تمسک به قرآن کریم به همت اداره کل قرآن، عترت و نماز و معاونت فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد و با مشارکت سازمان فرهنگی،اجتماعی ورزشی شهرداری در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

حیران_ استان یزد

231332