شکایت SEC از مدیران ریپل و سقوط قیمت این رمزارز

یکی از آخرین گزارش های وب سایت خبری تحلیلی کوین تلگراف حاکی از آن است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا با حروف اختصاری SEC اخیرا شرکت رمزارز ریپل که رتبه سوم را از نظر مارکت کپ یا ارزش بازار در اختیار دارد محکوم کرده است. در این گزارش آمده است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا رسما از برد گارلینگهاوس(Brad Garlinghouse) به عنوان مدیرعامل و همچنین کریستین لارسِن(Christian Larsen) به عنوان یکی از موسس های شرکت ریپل شکایت کرده است.

به گزارش سایت خبری پرسون، این کمیسیون ساعاتی پیش شکایت خود بر علیه شرکت ریپل را تسلیم دادگاهی در منطقه منهَتَن(Manhattan) کرد. در بخشی از متن این شکایت آمده است که ریپل به عنوان یک اوراق بهادار شناخته می شود که به ثبت قانونی نرسیده است. از طرفی مدیران این شرکت موفق شده اند از سال ۲۰۱۳ تاکنون رقمی بیش از ۱/۳ میلیارد دلار را از طریق ارائه این دارایی ثبت نشده به سرمایه گذاران جمع آوری کنند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا شرکت ریپل را علاوه بر این متهم به بازارسازی در طی توزیع توکن ها کرده و از طرفی مدعی شده است که گارلینگهاوس و لارسن که از مدیران ارشد ریپل هستند آمار دقیق فروش دارایی های ریپل خود را به ثبت نرسانده اند که تخمین زده می شود در حدود ۶۰۰ میلیون دلار باشد.

استفانی آواکیان(Stephanie Avakian) به عنوان مدیر معاونت حقوقی و قضایی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در این باره می گوید: برخی از اقدامات مدیران ریپل باعث شده است تا مخاطبان این دارایی به اطلاعات درست و شفافی راجع به کسب و کار ریپل و همچنین سایر اطلاعاتی که از نظر ما حیاتی است دسترسی نداشته باشند.


بیشتر بخوانید؛

تامین ۱۴ میلیون دلار در مرحله سوم جذب سرمایه صرافی هندی کوین دی سی ایکس(CoinDCX)


افراد و شرکت هایی که در حوزه صنعت کریپتو و رمزارزها فعالیت دارند بر اساس قوانین و مقررات کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ملزم به ثبت اطلاعات دقیق عرضه دارایی در کمیسیون هستند و از طرفی در صورتی که دارایی های آن ها در دسته اوراق بهادار قرار بگیرند می توانند از برخی معافیت ها نیز بهره مند شوند. قابل توجه است به دلیل نبود قوانین شفاف در این حوزه هنوز نمی توان به راحتی تشخیص داد کدامیک از دارایی های دیجیتال اوراق بهادار محسوب می شوند. کاربران و علاقمندان صنعت کریپتو و ارزهای دیجیتال مدت هاست که در انتظار ارائه و معرفی مجموعه قوانین شفاف در حوزه رمزارزها از طرف کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به سر می برند.

بدین ترتیب در صورتی که اتهامات وارده به مدیران ارشد شرکت ریپل از طرف دادگاه مربوطه اثبات شود، علاوه بر تحمل مجازات مدنی ملزم به بازپرداخت مبالغی خواهند بود که از این طریق به دست آورده اند.

قابل توجه است که قیمت ریپل از روز گذشته تاکنون با توجه به این شکایت سقوط قابل توجهی داشته است. نرخ این آلت کوین در زمان نگارش این خبر در محدوده ۳۶/۰ دلار در حال معامله است. نمودارهای بازار کریپتو و ارزهای دیجیتال سقوط حدود ۲۰ درصدی را در طی یک هفته گذشته نشان می دهند.

گارلینگهاوس نیز در پاسخ به شکایت اخیر این کمیسیون مدعی شده است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا قصد حمله به صنعت کریپتو و ارزهای دیجیتال را دارد و این بر خلاف چشم اندازهای موجود مبنی بر استقبال از خلاقیت و نوآوری می باشد.

226121