تامین ۱۴ میلیون دلار در مرحله سوم جذب سرمایه صرافی هندی کوین دی سی ایکس(CoinDCX)

یکی از آخرین گزارش های وب سایت خبری تحلیلی کوین تلگراف حاکی از آن است که صرافی رمزارزی مستقر در کشور هندوستان با عنوان صرافی کوین دی سی ایکس(CoinDCX) با احتساب دوره های قبلی تامین مالی پروژه از طریق جذب سرمایه عمومی موفق شده است تاکنون در حدود ۱۹/۴ میلیون دلار را تامین کند. مدیران این صرافی به شدت در تلاش هستند تا توسعه پروژه از طریق جمع آوری سرمایه عمومی را در اولویت کار خود قرار دهند و از این رو به دنبال جذب سرمایه گذار در سطوح مختلف می باشند.

به گزارش سایت خبری پرسون، بر اساس اطلاعیه منتشر شده در مورخ ۲۱ دسامبر؛ سرمایه گذارهای سازمانی یا نهادی نیز علاوه بر سرمایه گذاران انفرادی در این پروژه شرکت داشته اند. از جمله این سرمایه گذارهای سازمانی می توان به شرکت های کوین بیس(Coinbase) و پلی چین(Polychain) اشاره کرد که مجموعا مبلغ ۱۳/۹ میلیون دلار را در طی مرحله دوم جذب سرمایه به این پروژه هندی اختصاص داده اند. شواهد نشان می دهند که شرکت ها و سازمان های مختلف در مرحله سوم تامین سرمایه این صرافی هندی شرکت داشته اند که برهی از آن ها عبارتند از شرکت سرمایه گذاری مستقر در کشور سنگاپور با عنوان تِماسک(Temasek)، شرکت جامپ کپیتال(Jump Capital) و موسسه های دیگر.

مجموع سرمایه های صرافی کوین دی سی ایکس با پشت سر گذاشتن مرحله سوم جذب سرمایه در سال ۲۰۲۰ به عدد ۱۹/۴میلیون دلار رسیده است. نخستین مرحله جذب سرمایه عمومی در این پروژه در مورخ مارس سال جاری انجام شد که جذب سرمایه ۳ میلیون دلاری از طریق شرکت هایی همچون پُلی چِین(Polychain) و بیت مِکس(BitMEX) را به همراه داشت. این صرافی بلافاصله مرحله دوم جذب سرمایه را نیز آغاز کرد که منجر به تامین سرمایه ۲/۵ میلیونن دلاری از طریق سرمایه گذارهایی همچون شرکت کوین بِیس و بِین کپیتال در مورخ ماه مِی شد.

صرافی کوین دی سی ایکس در نظر دارد بخشی از سرمایه های جمع آوری شده را به اجرای سیاست هایی اختصاص دهد که منجر به پذیرش و استقبال بیشتر از صنعت کریپتو و بازار ارزهای دیجیتال در کشور هندوستان شود. این صرافی در این راستا اخیرا در مورخ ۱۰ دسامبر موفق شد نسخه بتای عمومی یکی از اپلیکیشن های خود با عنوان اپلیکیشن CoinDCX Go را راه اندازی کند. پیش بینی می شود جمعیتی در حدود ۵۰ میلیون نفر از شهروندان هندی از طیرق خدمات این اپلیکیشن درگیر حوزه کریپتو و رمزارزها شوند.

آمارهای موجود نشان می دهند که صرافی کوین دی سی ایکس(CoinDCX) در طی شش ماه گذشته موفق شده است ۲۰ درصد رشد در حجم معاملات و همچنین ۱۲ درصد در افزایش تعداد کاربران خود را به ثبت برساند. مدیرعامل و موسس این صرافی هندی به نام سامیت گوپتا(ُSumit Gupta) در آخرین مصاحبه خود با منابع خبری گفت که تعداد کارکنان این پروژه از ۳۰ کارمند در مارس ۲۰۲۰ به ۹۰ کارمند در دسامبر ۲۰۲۰ افزایش یافته است.

وی در ادامه گفت:سال ۲۰۲۰ سالی کاملا مفید و هیجان انگیز برای پروژه صرافی کوین دی سی ایکس بوده است. در این روزها که شیوع ویروس کرونا طیف وسیعی از کسب و کارها را با چالش مواجه کرده و بسیاری از افراد را مجبور به دورکاری کرده است ولی صرافی ما در سال جاری با قدرت به توسعه خود ادامه داده و موفقیت های بیشتری نیز در انتظار ماست.

منبع: سام تایمز

225421