پرتو در گفت‌وگو با پرسون مطرح کرد:

پیش‌بینی سیاست ترامپ برای برد در انتخابات

یک کارشناس مسایل بین‌الملل گفت: یاستی که ترامپ در مسئله بحران کرونا در آمریکا و هم در مسئله سیاه پوستان اتخاذ کرده نشان می‌دهد در حال تلاش است که با ایجاد بی نظمی در قبل از انتخابات جامعه سفیدپوستان آمریکا که شامل کشاورزان و سفیدپوستان تندرو می‌شوند را به پای صندوق رأی بکشاند.

دکتر پوریا پرتو کارشناس مسایل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی پرسون در زمینه پیش‌بینی ابعاد بعد از انتخابات آمریکا اظهار داشت: سطح مسائل سیاست خارجی ایران و آمریکا در مرحله ای است که نمی توان پیش بینی کرد با روی کارآمدن مجدد ترامپ یا بایدن چه تغییر و تحولی در سیاست خارجی پیش خواهد آمد.

پرتو بیان کرد: چون هر دو جناح جمهوری‌خواه و دموکرات به این نتیجه رسیده اند که کمپین فشار حداکثری را علیه ایران ادامه دهند. حتی بایدن هم برای بازگشت به برجام صراحتا شروطی را ذکر کرد و تقریبا شرایط ترامپ هم برای بازگشت به برجام همین بود.

وی مطرح کرد: با توجه به شرایط پیش آمده و بحث تحریم ها و فضایی که بین سیاست خارجی ایران و آمریکا اتفاق افتاده که اتفاقا چیز خوبی هم نیست، باید بحث اداره کشور را در دستور کار قرار دهیم.

این کارشناس مسایل بین‌الملل اظهار داشت: سیاستی که ترامپ در مسئله بحران کرونا در آمریکا و هم در مسئله سیاه پوستان اتخاذ کرده نشان می‌دهد در حال تلاش است که با ایجاد بی نظمی در قبل از انتخابات جامعه سفیدپوستان آمریکا که شامل کشاورزان و سفیدپوستان تندرو می‌شوند را به پای صندوق رأی بکشاند.

پرتو ادامه داد: اگر فضا با ثبات باشد این قشر در انتخابات‌ شرکت نمی کنند و دموکرات‌ها هم با همان بدنه سنتی در انتخابات شرکت می‌کنند و احتمال پیروزی بالایی هم دارند.

وی تصریح کرد: در خصوص تولید واکسن کرونا در آمریکا گمانه زنی‌هایی وجود دارد و ترامپ قبل از انتخابات حتما این موضوع را اعلام می‌کند.

این کارشناس مسایل بین‌الملل در پایان گفت: در خصوص موضع‌های نژادپرستانه ترامپ هر چی که به انتخابات نزدیک‌تر شویم برخوردهای شدیدتری از خود نشان می‌دهد تا بتواند رأی جامعه سنتی را که در 2016 با اتکا به آن به روی کار آمد را کسب کند.

206538