مشروح اخبار

پرسون گزارش می دهد؛

اعدام در انتظار متجاوزین جنسی

تجاوز جنسی یک جرم بوده و معمولا نشان از وجود اختلال روانی دارد. یعنی بعید است فرد متجاوز جنسی از نظر روانی سالم باشد. تجاوز جنسی یعنی  نزدیکی جنسی با یک انسان بزرگسال بدون رضایت او و یا با یک کودک.
رییس جمهوری با بیان این که همه فازهای پارس جنوبی جز یک فاز افتتاح و تمام شده است، گفت: در گاز کاملا خودکفا شدیم و دستاوردها و طرح‌های گاز، یادگار بزرگی است که برای دولت آینده گذاشتیم.
عطا بهرامی در گفتگو با پرسون:

در حال گذر از نظام دلار هستیم

منفی شدن رشد اقتصادی مربوط به کرونا است. در اقتصاد آمریکا هر کسی می‌خواست در عرض یک ساعت می‌توانست هر شغلی که می‌خواهد داشته باشد اما کرونا در مقطع فعلی این امکان را به آمریکایی نمی‌دهد.
رهبر انقلاب در نشست تصویری با هیات وزیران بمناسبت هفته دولت:

بسیاری از موانع تولید، در داخل کشور است/ اقتصاد به هیچ وجه نباید به تحولات خارجی پیوند بخورد

رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت هفته دولت در نشست تصویری با هیات وزیران، با بیان اینکه اقتصاد کشور به هیچ وجه نباید به تحولات خارجی پیوند بخورد زیرا این یک خطای راهبردی است، گفتند: نباید برنامه‌ریزی اقتصادی برای کشور، معطل لغو تحریم‌ها یا نتیجه انتخابات فلان کشور شود.
روحانی در جلسه ویدئو کنفرانس در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی:

آسیب 3 درصدی اقتصاد ایران/ هزینه برق برای ۳ میلیون نفر رایگان می‌شود

رئیس‌جمهور در جلسه امروز دولت با اعلام اینکه اقتصاد ایران با وجود کرونا 3 درصد آسیب دیده است گفت: امروز تصمیم گرفتیم برای حدود ۳ میلیون نفر جمعیت کشور که مصرف برق آنها پایین‌تر از میانگین مصرف خانوار است، هزینه برق رایگان شود.
صدای کابین خلبان ١٩ ثانیه بعد از انفجار اول قطع شد؛

اعلام جزییات بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی

رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: صدای کابین هواپیما ١٩ ثانیه بعد از انفجار اول قطع می‌شود و این در حالی است که موشک دوم ٢٥ ثانیه پس از شلیک اول به مجاورت هواپیما می‌رسد، بنابراین تحلیلی از عملکرد و آثار موشک دوم از جعبه سیاه هواپیما به دست نیامد.
دادیار دادسرای دیوان عالی کشور در گفتگو با پرسون:

برخی مسئولین درباره سخنان رهبری هم به شعار بسنده می‌کنند

در این مدتی که ریاست قوه به آیت الله رییسی رسیده است، برخورد با فساد خوب و قابل قبول بوده اما باید در مابقی نهادها هم بیشتر شاهد این اتفاقات باشیم و کمتر دچار شعار و شعارزدگی شویم که عملکرد و نمود آن در جامعه وجه بارز عملکرد مسئولین تلقی شود.
عضو انجمن داروسازان کانادا:

ایران دچار فساد سیستماتیک توزیع دارو است

مسئله داروهای تقلبی مسئله امروز و دیروز و کرونا  نیست. کرونا فقط حیاتی تازه تر به این چرخه معیوب داده وگرنه چه افرادی که برای داروهای سرطان و ام‌اس به بازار ناصر خسروپناه می برند.
ویروس کرونا مهمان ناخوانده ای که به گشت و گذار در دنیا می پردازد و نه تنها سلامتی مردم را که مهم ترین سرمایه و دارایی آنها می باشد را تهدید می کند، بلکه اقتصاد و سرمایه مالی کشورها و مردم را نیز تحت تاثیر قرار داده و موجبات مشکلات اقتصادی فراوانی را برای جوامع فراهم کرده است.
عماد نجار در گفتگو با پرسون:

ملت لبنان به حزب‌الله اعتماد دارند

پس از انفجار بیروت که هنوز مشخص نشده که عمدی یا سهوی بوده اطلاعات جسته و گریخته ای می‌رسد که غرب و محور سه گانه غربی،عربی عبری قصد دارند با اعمال فشارها و دخالت هایی روی دولت لبنان به اهداف از پیش تعیین شده ای دست پیدا کنند.
سخنگوی سابق وزارت امور خارجه در گفتگو با پرسون:

در حال حاضر آمریکا بیش از هر زمانی به انزوا رفته است

آن‌هایی که شکست می‌خورند ممکن است دست به هر کاری بزنند. مثلا شاید بخواهند مکانیزم ماشه را فعال کنند که اصولا و اساسا حق چنین کاری ندارند. آن‌ها نمی‌توانند از مکانیزم‌های درون برجامی علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.
کارشناس سیاسی مسائل غرب آسیا در گفتگو با پرسون:

ارتش عربستان در مقابل نیروهای یمنی یک ارتش کلاسیک است

دو نکته در این موضوع اهمیت دارد اولاینکه ارتش عربستان در مقابل نیروهای یمنی یک ارتش کلاسیک است و این تقابل به صراحت به نفع آنهاست و نکته دوم، فرسایش در نیروهای عربستانی است که کسانی را برای جایگزینی ندارند و انگیزه ای نیز برای جنگیدن در آن‌ها وجود ندارد.
نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک در گفت و گو با پرسون:

تولید مسکن در کشور متناسب با نیاز واقعی جامعه نیست

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: مشکل اصلی بازار مسکن در حوزه خرید و اجاره، کمبود تولید مسکن است و در حال حاضر تولید مسکن در کشور متناسب با نیاز واقعی جامعه کاهش پیدا کرده است.

یادداشت_موضوع سخنان رییس بنیاد مستضعفان، درباره نحوه استفاده از اموال این بنیاد، توسط تعدادی از اهالی قدرت، با عذر خواهی ایشان وارد مرحله دیگری شد. درحالیکه بعضی از افراد و سازمان هایی که فتاح نام شان را در آن مصاحبه خویش کرده بود، داشتند با توضیحات خود ابعاد دیگری از کامرانی ـ ایضا ـ اهالی قدرت را در روزگار رنج و زحمت مردم، ناخواسته به روایت می‌کشیدند.
کارشناس مسائل غرب آسیا، در گفتگو با پرسون:

ترامپ برای انتخابات نیاز به گفتگو و مذاکره دارد

موضع گفتگو معنی ندارد و آن‌ها با پرورش داعش بزرگترین ضربه اقتصادی را به تمامیت ارضی سوریه زدند و می‌خواهند راجع به چه چیزی گفتگو کنند؟! باید اساس گفتگو را بگذاریم کنار و در مورد آن عمل کنیم. این ادراک دیپلماتیک در دمشق وجود دارد که تن به گفتگو نمی‌دهند.
وزیر نفت با بیان اینکه در سال ۹۲ هم وارد کننده بنزین و هم گازوییل بودیم، گفت: اکنون اما جهش ۴ برابری در صادرات فرآورده های نفتی را به ثبت رساندیم. صادرات فرآورده های نفتی در سال ۹۲ حدود ۵.۸ میلیون تن بود که این رقم در سال گذشته به ۲۳ میلیون تن بالغ شده است.
یک پیشنهاد از وزیر راه به مالکان خانه‌های خالی:

خانه خود را بدهید، زمین مرغوب بگیرید

وزیر راه و شهرسازی در مراسم اجرایی شدن سامانه ملی املاک از شرایط اعطای زمین مرغوب به مالکان خانه‌های خالی خبر داد.
سازمان آگهی های پرسون