مشروح اخبار

کارشناس مسایل غرب آسیا گفت: رژیم صهیونیستی حتی توان حمایت و حفاظت از سرزمین های اشغالی را ندارد و هموراه قلب و مرکز استراتژیک خودش مورد حملات نیروهای مقاومت قرار می گیرد.
یک کارشناس بین المللی گفت: در نظام بین الملل امروز رقابت بین دولت ها روزانه و حتی دقیقه ای و ثانیه ای شده است. دولتی میتواند به پیشرفت و جایگاه قدرت دست پیدا کند که دارای برنامه های مدون و جامع باشد و از زیر ساخت های قوی سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بهره برده باشد.
پیام رهبر انقلاب در پی اهانت یک نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اعظم:

مسلمانان هوشیار باشند

حضرت آیت‌الله‌خامنه‌ای در پیامی، اهانت اخیر یک نشریه فرانسوی به ساحت نورانی پیامبر اعظم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم را محکوم کردند.
رییس کمیته اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: یشنهاد می کنیم تا آنجایی که امکان پذیر مسائل حوزه تجاری و حوزه مسائل اقتصادی کشور از طریق تعامل و همراهی بین فعالان بخش خصوصی که اکثر آنها کسانی هستند که در روزهای سخت جنگ هم به موضوع اقتصاد کشور کمک کردند حل شود.
پرسون به بهانه هفته بانکداری اسلامی گزارش می دهد؛

بانکداری اسلامی از رویا تا واقعیت

سرنخ اصلی در بانکداری اصلی فرار از ربا است یکی از بزرگ ترین گناه کبیره در قرآن تعابیر تند وسختی در موردش آمده است و آلوده بودن به این گناه و دست برنداشتن از آن را معادل اعلان جنگ با خدا دانسته شده است با این حال تعریف دقیق و روشنی از ربا در قرآن وجود ندارد و علی رغم وجود یک تعریف اجماعی بین فقها شاهد این هستیم که یک اختلاف نظر های زیادی در احکام و مصادیق وجود دارد .
معاون اسبق حقوقی ریاست جمهوری گفت: با توجه به اینکه آمریکا از تعهد برجام خارج شده نمیتواند از ابزار فشار مکانیزم ماشه علیه ایران استفاده کند و باید این را هم اضافه کرد که ایران به تمامی تعهدات خود در این قرارداد عمل کرده و مورد حمایت دیگر کشورهای طرف این قرارداد است.

رئیس‌جمهور گفت: همان‌طور که در ماه‌های گذشته ثابت کردیم دوگانۀ «نان و جان» و دوگانۀ «سلامت و دیانت» ناصحیح است؛ امروز نیز همۀ ما و دانش‌آموزان و معلمان ثابت می‌کنیم که دوگانگی «سلامت و آموزش» و دوگانگی «خانه و مدرسه» نادرست است.
رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با پرسون:

مشروعیت رژیم صهیونیستی نزد انسان های آزاده زیر سوال است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی مشکلش مردم جهان اسلام است مشروعیت و جایگاهی را که در منطقه رژیم صهیونیستی باید کسب می کرد، در طی این سالها به دلیل اینکه اشغالگر و سرکوب گر است و هم به آواره نمودن مسلمان های فلسطینی اقدام کرده و دست از کشتار آنها در نوار کرانه غربی بر نمی دارد مشروعیت این رژیم نزد افکارعمومی جهان اسلام و همه انسان های آزاده در جهان زیر سوال است.
مقتدایی در گفت و گو با پرسون:

ایام انزوای آمریکا فرا رسیده است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص مخالفت اعضای شورای امنیت با خواسته آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های ایران اظهار داشت: اقدام آمریکایی ها هم از نظر سیاسی منتهی به شکست بود و هم از نظر حقوقی کار غیر قانونی انجام دادند.
رییس جمهوری گفت: مردم روستا باید مانند شهرنشینان از خدمات بهره مند باشند آبادانی روستا یعنی حرکت در زمینه تولید و مهاجرت معکوس.رییس جمهوری گفت: مردم روستا باید مانند شهرنشینان از خدمات بهره مند باشند آبادانی روستا یعنی حرکت در زمینه تولید و مهاجرت معکوس.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت و گو با پرسون:

ایجاد حس تعهدپذیری در جوانان کلید اصلی حل مشکلات کشور است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: توجه به آموزش و پرورش و دانشگاه ها در طی این سالها در حداقل بوده و این رویکرد باید تغییر کند. به وضوح این کم کاری را می توان در لایحه های نوشته شده که هیچ نظارتی بر آن نیست مشاهده کرد.اکثر اوقات رصد اجرا لوایح صورت نمی گیرد.
عضوکمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت و گو با پرسون:

لبنان نیازمند وحدت و انسجام ملی است

عضوکمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره مصطفی ادیب، نخست وزیر جدید لبنان که پس از انفجار در بندر بیروت به این مقام نائل آمد گفت: انفجار در بندر بیروت، حوادث تلخی را به همراه داشت و سبب شد تا لبنان در شرایط تازه‌ای قرار بگیرد، در این شرایط مهم‌ترین وظیفه نخست وزیر جدید لبنان مصطفی ادیب، در وهله اول حفظ انسجام داخلی و یکپارچگی کشور است.
پرسون گزارش می دهد؛

آن سوی تجاوز و زوایای پنهانش

تجاوز جنسی تنها فقط مختص زنان نیست چه بسیار کودکان و چه حیوانات و هر موجود ضعیفی از هر نظر مورد این ظلم قرار می گیرد. بحث اصلی اما پرداختن به ظلم تجاوز و شخص متجاوز نیست بلکه شاید جامعه ای است که بعد از این همه افشاگری چگونه میخواهد دوباره سر بلند باشد و خانواده های که باید دوباره به جامعه اعتماد کنند تا فرزندان خود را راهی بیرون از خانه کنند.
رییس جمهوری با تاکید بر اینکه اولویت اول ما آموزش حضوری با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی است، گفت: بدون مشارکت خانواده‌ها، رعایت پروتکل‌ها در مدارس امکان پذیر نیست.
کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت و گو با پرسون؛

تاثیر پذیری رفتار و مواضع آمریکا در مسائل لبنان

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: در پرونده های لبنان، سوریه، عراق، یمن و مواردی که در حال حاضر در فلسطین جریان دارد همچنین بحث عادی‌سازی روابط که با نظارت امریکا بین برخی کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی در حال شکل گیری است، دخالت امریکا به وضوح مشاهده می شود.

با انتشار اطلاعیه فروش سه ملک شامل یک قطعه زمین و دو باب واحد تجاری از سوی بانک اقتصاد نوین، فروش املاک مازاد بانک‌ها در بورس کالای ایران کلید خورد.
در گفت وگو با خوش چهره بررسی شد؛

بررسی دلیل عدم وجود شاخص های درست در تدوین بودجه

یک اقتصاددان گفت: دولت ها تلاش می‌کنند که رونق تولید صورت بگیرد موانع از سر راه تولید برداشته شود ظرف تولید بالا برود و بعد مقداری از این ظرف تولید را به عنوان مالیات می گیرند .مثلا آمریکا اتحادیه اروپا و خیلی از کشورهای برجسته اقتصادی نزدیک 98-95 درصد درآمدشان از مالیات استا
دکتر بابک عشرتی در گفت و گو با پرسون:

احتمال افزایش ابتلا به کرونا در 15 روز آینده

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: متاسفانه پس از تعطیلاتی که منجر به افزایش سفر مردم می شود، تعداد موارد مثبت کرونا و بستری نیز افزایش پیدا می‌کند.

سازمان آگهی های پرسون